خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات دوساله کارکنان دفاتر سهام عدالت/ سازمان خصوصی‌سازی به تکلیفش برای پرداخت هزینه‌های دفاتر عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۹۴

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور می‌گوید: سازمان خصوصی‌سازی به تکلیفی که شورای عالی پول برای پرداخت مطالبات دوساله (۹۷ تاپایان ۹۸) دفاتر شهرستانی سهام عدالت ابلاغ کرده، عمل نمی‌کند.

حسین امینی‌خواه (بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور) با اشاره به صدور ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و تاکیدات ایشان به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، به خبرنگار ایلنا گفت: در بند دوم ابلاغیه مقام معظم رهبری، شورای عالی بورس مکلف به انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت برای کلیه دستگاه‌های دولتی موظف شده است. در عین حال طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت که مصوبه آن چهارم مرداد ماه سال جاری (۹۹) نوشته شده شورای عالی بورس ملکف به پرداخت هزینه‌های جبران خدمات دفاتر و مطالبات کارکنان تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت از سال ۹۷ تا پایان ۹۸ به سازمان خصوصی‌سازی و در نهایت به کارکنان دفاتر شهرستانی سهام عدالت است.

او افزود: به شورای عالی بورس از تاریخ تصویب این آیین‌نامه ۴ ماه مهلت داده شده بود که پرداخت هزینه‌های دفتر تعاونی‌ها و مطالبات کارکنان و کارگران دفاتر تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت را بپردازد اما متاسفانه علارغم گذشت یک ماه از امروز مقرر شده، هنوز این اقدام صورت نگرفته و همه کارکنان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود از سوی سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال ۹۷ تا امروز برای دریافت مطالبات خود سرگردان هستند.

او با بیان اینکه حدود ۳۵۲ شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور از ابتدای سال ۹۴ همزمان با اتمام واگذاری «سهام عدالت» به حال خود رها شده‌اند و کارکنان این شرکت‌ها مرتب برای وصول مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود دست به اعتراض می‌زدند، افزود: سازمان خصوصی‌سازی چرا باید مطالبات کارکنانی که پرونده سهام عدالت بیش از ۴۹میلیون مشمول سهام عدالت در کشور را به صورت دستی و نرم‌افزاری ساماندهی کرده، به تاخیر بی‌اندازد.

امینی خواه درباره وضعیت معیشتی کارکنان دفاتر سهام عدالت نیز گفت: عدم پرداخت مطالبات کارگران دفاتر شهرستانی سهام عدالت در حالی ادامه دارد که از یکسو با اوضاع بحرانی اقتصاد کشور که هر روز با افزایش قیمت کالاهای مصرفی و غیر مصرفی روبرو هستیم، توانایی خرید مایحتاج زندگی خانوادگی از ما سلب شده و از سوی دیگر مشکلاتی که بیماری منحوس کرونا برای همگان  ازجمله کارکنان دفاتر سهام عدالت ایجاد کرده، امنیت جانی‌مان در خطر است.

به گفته بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور اکثر کارکنان دفاتر شهرستان سهام عدالت کشور را افراد تحصیلکرده با سابقه کاری ۱۴ سال تشکیل می‌دهند اما اکنون سامانه سهام عدالت به ثمر نشسته از سوی مسئولان کنار گذاشته شده و رها شده‌اند.

او اضافه کرد: دولت نباید بعداز استفاده از بهترین سالهای عمر این کارکنان آن‌ها را رها کند و هیچ تصمیمی برای آینده شغلی آن‌ها نگیرد. در حال حاضر چندین سال است سازمان خصوصی نه حقوق برای کارکنان و نه بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های این دفاتر که غالبا اجاره‌ای‌اند، درنظر نگرفته است. واقعا گناه این افراد زحمتکش چه بوده که اینگونه مورد بی‌مهری دولت و عدم توجه مجلس و سایر مسئولین قرار گرفته‌اند؟

امینی خواه تصریح کرد: این افراد هر کدام به امید داشتن شغل و حقوق و دستمزد در طول این سال‌ها اقدام به ازدواج کرده و زندگی تشکیل داده‌اند و اقساط ماهانه و اجاره خانه می‌پردازند. آیا سزاوار است حالا که مسئولین از نتیجه به ثمر رسیدن طرح سهام عدالت خشنودند و به آن می‌بالند، این افراد که اکثرا تحصیلکرده، زنان سرپرست خانوار و معلولین و رزمندگان هستند، بی‌پناه و تنها زیر بار بی‌حقوقی و بیکاری کمرشان خم شده و شرمسار همسر و فرزند و صاحبخانه و طلبکاران خود شده‌اند را رها کنند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در خاتمه با بیان اینکه با صدای بلند از دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست دارم برای آینده شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت از همه ظرفیت‌های اشتغال چه در مجموعه سهام عدالت و چه خارج از آن اقدام کنند و دست این افراد مظلوم و سختی کشیده را با پرداخت مطالبات چندین‌ساله آن‌ها بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز