خبرگزاری کار ایران

بررسی همه احتمالات باقی مانده برای صعود به لیگ قهرمانان

نماینده چهارم ایران در آسیا کدام تیم است؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۹۳

سه تیم صعود کننده به رقابت‌های آسیایی مشخص شده‌اند و تنها سرنوشت نماینده چهارم مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با پایان یافتن هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فقط یک هفته به اتمام لیگ شانزدهم باقی مانده است و اکثر تیم‌ها سرنوشت‌شان مشخص شده است و تنها چند تیم باقی ‌مانده همچنان درگیر کسب سهمیه یا سقوط به لیگ یک هستند. 

در صورتی که سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی همان چهار تیم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باقی بماند هنوز سرنوشت یک نماینده مشخص نشده است و در اینجا به بررسی احتمالات مختلف می‌پردازیم.

به جز پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که آسیایی‌شدنشان مسجل شده است این تیم‌ها شانس کسب سهمیه چهارم ایران را دارند:

 

نفت تهران:

شاگردان علی دایی حال و روز خوبی در لیگ برتر ندارند و مشکلات مالی باشگاه تیمی که شروع خوبی در فصل داشته را به میانه‌های جدول کشانده است و شاید اگر لیگ چند هفته دیگر ادامه داشت نفتی‌ها به خطر سقوط هم می‌رسیدند. با این‌حال شاگردان دایی یک موقعیت خوب در اختیارشان است و آن‌هم حضور در فینال جام حذفی است. دیداری که تجربه نشان داده سوای موقعیت‌ و شرایط تیم‌ها می‌تواند معادلات را بر هم بزند و در صورتی که دایی و تیمش بتوانند در این دیدار از سد تراکتورسازی عبور کنند به سهمیه مستقیم آسیایی خواهند رسید و آنگاه رقابت بر سر کسب عنوان چهارمی لیگ برتر برای سایر تیم‌ها بیهوده بوده است.

تراکتورسازی هم در هفته‌های اخیر روند سینوسی داشته است و نمی‌توان آنها را مقابل نفت تیمی شکست ناپذیر دانست.

 

سپاهان اصفهان:

تا اینجای کار بیشترین شانس را برای کسب سهمیه چهارم لیگ برتر دارد. شاگردان کرانچار از لغزش ذوب‌آهن در هفته بیست و نهم استفاده کرده و با یک پیروزی ارزشمند مقابل تراکتورسازی توانستد جایگاه چهارم را از این تیم بگیرند. ولی طلایی‌پوشان اصفهانی در هفته آخر لیگ برتر دیدار دشواری در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال دارند. شاگردان منصوریان در تلاشند تا لیگ را با عنوان نایب قهرمانی به پایان برسانند و به راحتی در خانه به سپاهان امتیاز نخواهند داد. سپاهان برای کسب سهمیه 3 چیز می‌خواهد. پیروزی تراکتورسازی در فینال حذفی، امتیاز گرفتن از استقلال و امتیاز دادن ذوب‌آهن در بازی پایانی.

 

ذوب‌آهن اصفهان:

ذوبی‌ها شرایط خوبی در دیدار با پرسپولیس داشتند و می‌توانستند از نابسامانی اوضاع این تیم و همچنین بی‌انگیزگی بازیکنانش استفاده کنند و با کسب 3 امتیاز مسابقه جایگاه چهارمی‌شان را در جدول حفظ کنند ولی نتوانستند از برتری خود مقابل این تیم دفاع کنند و به یک تساوی پرگل رضایت دادند. شانس بزرگ ذوب‌آهن این است که در هفته سی‌ام بازی آسان‌تری نسبت به سپاهان دارند و از امتیاز میزبانی هم بهره می‌برند. اگر تراکتورسازی در فینال جام حذفی مقابل نفت و استقلال در هفته پایانی لیگ برتر مقابل سپاهان پیروز شوند راه برای کسب سهمیه ذوبی‌ها در صورت پیروزی بر پدیده باز خواهد شد. ذوب‌آهن در صورت تساوی مقابل پدیده تحت هیچ شرایطی چهارم نخواهد شد ولی در صورت پیروزی و تساوی سپاهان مقابل استقلال با تفاضل گل می‌تواند به عنوان چهارمی برسد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز