خبرگزاری کار ایران

شمس آذر؛ پدیده تازه وارد لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۴۶

شاگردان سعید دقیقی در نیم فصل نخست فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، یکی از پدیده‌های نیم فصل نخست لیگ برتر بدون شک شمس آذر قزوین است که با وجود تازه وارد بودن در لیگ برتر و مشکلات زیادی که داشت عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. 

 

شروع با منفی 3

با اعلام فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت باشگاه شهرداری همدان علیه باشگاه شمس آذر قزوین مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام سید‌مجتبی حسینی در بازی دو تیم از سری مسابقات لیگ دسته اول در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با این توضیح که از طریق جعل و تزویر و استفاده از سند مجعول نامبرده به عنوان بازیکن مجاز معرفی و در مسابقات شرکت نموده است، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و بنا به جهات و دلایل مندرج در دادنامه سابق‌الصدور این کمیته پیرامون شکایت باشگاه سایپا که به موجب دادنامه شماره ۱۲۳ مورخ ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ دو حالت قطعیت در آمده است، غیر مجاز بودن استفاده از بازیکن سید‌مجتبی حسینی در بازی با شهرداری همدان محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس بازیکن مذکور به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین باشگاه شمس آذر قزوین به پرداخت ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی و کسر ۳ امتیاز بابت این بازی در مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ محکوم شد. پیش از این به خاطر شکایت سایپا از شمس‌آذر به دلیل استفاده از مجتبی حسینی در دیدار با این تیم، سه امتیاز کسر شده بود که با توجه به کسر سه امتیاز دیگر از این تیم قزوینی، امتیاز شمس‌آذر در لیگ بیست و سوم 6- شد. اما پس از اعلام رأی مجدد سه امتیاز این تیم بخشیده شد.

 

جعفری و سرآبادانی یکی از یکی بهتر

در تیم یکدست، جوان و بی‌ادعای شمس آذر قزوین 23 بازیکن در نیم‌فصل اول به میدان رفتند که عملکرد دو نفرشان متفاوت‌تر از بقیه بود. پوریا سرآبادانی و رحمان جعفری که اولی با 15 بازی و حضوری 1174 دقیقه‌ای پنج گل زد و یک پاس گل هم داد. جعفری با دقایق بازی کمتر (744) پنج گل زد و دو پاس گل داد. این دو بازیکن در مجموع نیمی از گل‌های تیم‌شان را زده‌اند. البته باید به علی‌اصغر اعرابی و امیرمحمد نسایی هم به عنوان بازیکنان مؤثر قزوینی‌ها اشاره کرد.

 

نیمه دوم‌های پرگل

بیست گل زده و 16 گل خورده ماحصل عملکرد شمس آذر در نیم‌فصل اول بود. در واقع آنهایی که به تماشای بازی‌های این تیم نشستند به طور میانگین در هر بازی 4/2 گل را در هر مسابقه دیده‌اند. نکته قابل تأمل اینکه 25 گل بازی‌های این تیم در نیمه‌های دوم وارد دروازه‌ها(14 تا زده و 11 خورده) شده است.

 

آزاد‌منش در تیررس فولاد

علی آزادمنش، مدافع راست شمس‌آذر قزوین که جزو مهره‌های ثابت این تیم در دور رفت لیگ برتر بود، یکی از نفراتی است که ایگناسیو مارتینز نامش را به مدیریت باشگاه فولاد خوزستان داده و مذاکره برای جذب این بازیکن انجام گرفته ولی مشخص نیست رضایتنامه وی از سوی شهاب زندی صادر خواهد شد یا نه. آزادمنش پیش از شروع فصل از ون پارس اصفهان به شمس‌آذر قزوین پیوست و در سمت راست خط دفاعی این تیم به میدان رفت که ایگناسیو هم او را برای تقویت تیمش مدنظر قرار داده ولی با توجه به قرارداد دو ساله این مدافع با شمس‌آذر و عدم وجود بند جدایی، مشخص نیست مذاکره طرفین تا چه حد پیش می‌رود. باشگاه فولاد به دنبال تقویت تیمش در نقل و انتقالات زمستانی است و در همین راستا مذاکره با شمس‌آذر انجام گرفته ولی باید دید این انتقال مورد تأیید سعید دقیقی قرار می‌گیرد و قزوینی‌ها با چه مبلغی رضایتنامه او را صادر می‌کنند یا این جابه‌جایی به بن‌بست می‌خورد.

 

آمار دقیقی مقابل خارجی‌ها

شمس‌آذر قزوین با وجود اینکه با 3 امتیاز منفی لیگ بیست و سوم را شروع کرد، اما با کسب نتایج فوق‌العاده شگفتی‌ساز شد و توانست نیم‌فصل اول را به خوبی پشت سر بگذارد. تیمی که سعید دقیقی درست کرد و به لیگ برتر فرستاد، از 15 بازی 23 امتیاز گرفت و به واسطه کسر سه امتیاز با 20 امتیاز در پایان نیم‌فصل رتبه نهم را به خود اختصاص داد. اتفاق ویژه‌ای که سعید دقیقی در نیم‌فصل اول رقم زد، موفقیت مقابل سرمربیان خارجی شاغل در لیگ ایران بود. شمس‌آذر در نیم‌فصل اول موفق شد تراکتور، سپاهان و فولاد خوزستان را که از سرمربیان خارجی استفاده می‌کردند، شکست بدهد و مقابل گل‌گهر با هدایت سرمربی یونانی به تساوی برسد. نباختن مقابل سرمربیان خارجی شاغل در لیگ و البته کسب 10 امتیاز از 4 مصاف با آنها اتفاقی است که سعید دقیقی به آن می‌بالد. این آمار خوب برای سعید دقیقی بی‌شک ماندگار خواهد شد و انگیزه او را برای ثبت تجربیات و موفقیت‌های جدید در فوتبال ایران روی نیمکت مربیگری بیشتر می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز