خبرگزاری کار ایران

گلف یک ورزش لاکچری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۴۰

قهرمان 16 دوره اخیر مسابقات قهرمانی گلف کشور عقیده دارد این رشته ورزشی لاکچری نیست.

به گزارش ایلنا، سال 1398 بود که حسن کریمیان برای شانزدهمین سال متوالی قهرمان مسابقات گلف قهرمانی کشور شد. مسابقه قهرمانی کشور، رده‌های سنی 18 تا 55 سال که ٨٤ بازیکن گلف سراسر کشور در مجموعه ورزشى انقلاب رقابت می‌کردند. او حالا سرمربی تیم ملی گلف ایران است.

 

 از تیم ملی گلف چه خبر؟

قرار است اسفند ماه اردوی تیم ملی آغاز شود. ما طبق برنامه‌ای که فدراسیون گلف همیشه از قبل طراحی می‌کند تمرینات را شروع می‌کنیم. در اردوی انتخابی تیم ملی بعد از یک هفته 10 نفر از بین اردونشینان انتخاب می‌شوند، آنها طبق قابلیت‌های تکنیک، مهارت و فنی به دو گروه 5 نفره الف و ب تقسیم می‌شوند تا بازهم رقابت بین این 10 نفر باشد.

 شما به جز سرمربیگری تیم ملی، در لیگ برتر هم تیم دارید؟

بله، من علاوه بر سرمربیگری تیم ملی، مربی تیم آیلند در لیگ برترهم هستم. مجموعه گلف آیلند در قلب پروژه با زمین منحصر به فرد گلف، وسعت ۹۲ هکتاری دارد. زمینی ایده‌آل و رؤیایی برای تمرینات گلف برای تیم آیلند و علاقه‌مندان به گلف این منطقه است. پس اگر در آینده نزدیک تیم آیلند در لیگ برتر عملکرد مفیدی داشت و استعدادهای خوبی هم به تیم ملی گلف معرفی کرد به واسطه همین امکانات و توجه ویژه  به گلف است. در لیگ امسال هم 9 تیم حضور دارند که تا اینجای کار تیم آیلند عملکرد خوبی داشته است.

 به عنوان مربی برای پیشرفت گلف چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

 برای پیشرفت گلف یک سری زیرساخت‌ها باید برنامه‌ریزی و تعریف شوند که باید عملیاتی شوند. اولین زیرساخت حیاتی برای گلف، زمین مناسب و طراحی شده است. علاوه بر آن قطعاً حضور رسانه‌ها نیز می‌تواند باعث پیشرفت گلف شود البته همانطوری که جامعه و خانواده‌های ورزشی مستحضر هستند، تلویزیون هم بیشترین دلالت بر توسعه نه‌تنها ورزش گلف بلکه اکثر رشته‌های ورزشی دارد. البته مهم‌ترین گزینه پیشرفت رشته‌های ورزشی وجود فدراسیون‌های فعال است؛ انصافاً فدراسیون گلف ایران یکی از بهترین فدراسیون‌های حال حاضر است که اشخاص کاربلد در این فدراسیون مشغول به فعالیت هستند، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف همیشه با برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگری مثبت، ورزش گلف را به سمت جلو می‌برد.

  گلف  ورزشی کاملاً لاکچری است هر زمانی که از آن تعریف می‌کنند بیشتر مردم آن را مختص قشر مرفه می‌دانند.

فقط  گلف لاکچری نیست. اتفاقاً به خاطر قیمت بالای وسایل ورزشی، فعالیت در اکثر رشته‌های ورزشی برای مبتدی‌ها گران است، یعنی فکر می‌کنید فعالیت در اسکی به این راحتی‌ها امکان‌پذیر است یا اینکه آموختن مهارت‌های تنیس یا هر رشته ورزشی دیگر به آسانی امکان‌پذیر است؟ اگر بخواهم جواب منطقی بدهم می‌گویم یادگیری مهارت‌های گلف از بقیه رشته‌ها در کشور ما نسبت به جامعه جهانی آسان‌تر و در دسترس‌تر است. چون در کشور ما اکثر زمین‌های گلف به صورت مجانی در اختیار علاقه‌مندان گلف قرار گرفته است و هر زمانی که بخواهند، تمرین گلف امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز