خبرگزاری کار ایران

رونمایی AFC از جام‌های جدید آسیایی+ جزئیات فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۸۶

لیگ قهرمانان آسیا از فصل بعد (2024-2025) با فرمت جدید و در سه سطح برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امروز (پنج‌شنبه) کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی از جام‌های فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا رونمایی کرد.

رونمایی AFC از جام‌های جدید آسیایی+ جزئیات فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا

به ترتیب از چپ به راست: 

AFC Championship League Elite: (لیگ نخبگان آسیا)

AFC Woman's Championship League: (لیگ قهرمانان زنان آسیا)

AFC championship League Two: (لیگ قهرمانان آسیا سطح دوم)

AFC Challenge League: (سطح سوم آسیا)

رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا از فصل بعدی (۲۰۲۵-۲۰۲۴) با فرمتی جدید در سه سطح برگزار خواهد شد و در سطح نخست ۲۴ تیم برتر آسیا در دو گروه ۱۲ تیمی در شرق و غرب به رقابت خواهند پرداخت.

در مرحله نخست لیگ نخبگان ۱۲ تیم در هر منطقه در یک گروه قرار خواهند گرفت و هر تیم ۸ دیدار انجام خواهد داد، ۴ دیدار خانگی و ۴ دیدار خارج از خانه. پس از انجام مسابقات هشت تیم برتر هر منطقه به مرحله یک شانزدهم صعود می‌کنند.

مرحله یک‌شانزدهم نهایی به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام خواهد شد، تیم اول هر جدول با تیم هشتم، تیم دوم و هفتم، تیم سوم و ششم و تیم‌های چهارم و پنجم برابر هم قرار خواهند گرفت تا چهره چهار تیم برتر از هر منطقه مشخص شود.

چهار تیم برتر هر منطقه در یک گوی قرار خواهند گرفت تا تیم‌ها دو به دو مقابل هم قرار بگیرند و البته این دیدارها به صورت تک بازی خواهد بود. این روال تا فینال همین‌گونه ادامه خواهد داشت و قهرمان این رقابت‌ها جایزه‌ای با ارزش تقریباً ۲۰ میلیون دلار را کسب می‌کند.

 

در سطح دوم ۳۲ تیم در ۸ گروه حاضر خواهند بود. در مرحله گروهی مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. دوتیم نخست هر گروه ۱۶ تیم برتر را تشکیل خواهند داد. دیدارهای مرحله یک شانزدهم تا نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و دیدار فینال تک بازی خواهد بود.

برنده‌های دیدارهای پلی‌آف در سطح دوم لیگ قهرمانان حاضر خواهند شد و بازندگان به سطح سوم خواهند رفت. در سطح سوم نیز ۲۰ باشگاه برای قهرمانی رقابت خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز