خبرگزاری کار ایران

حضور اوکراین در المپیک در صورت مشارکت روس‌ها به یک شرط!

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۲۳

اوکراین حتی با حضور روس‌ها به المپیک ۲۰۲۴ در پاریس خواهد آمد اما یک شرط مهم وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اختلافات ورزشی اوکراین با روسیه پس از شروع جنگ دو کشور به عرصه بین‌المللی کشیده شد. از آغاز فوریه 2022 بسیاری از ورزشکاران روسی فرصت حضور در رقابت‌های مختلف جهانی را به دلیل تحریم‌های صورت گرفته از دست دادند. اوکراین در برهه‌ای خواهان ممنوعیت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک پاریس شد که مخالفت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) را به دنبال داشت.

ورزشکاران اوکراینی آماده شرکت در بازی‌های المپیک 2024 پاریس هستند، حتی اگر روس‌ها و بلاروس‌ها شرکت کنند. البته فقط در صورتی که به عنوان ورزشکاران بی‌طرف مسابقه دهند. اگر ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه داشته باشند در بازی‌ها با پرچم و سرود ملی کشورهای‌شان رقابت کنند، حضور اوکراین در المپیک منتفی است.  وادیم گوتزیت، رئیس کمیته المپیک اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی کیودو این را بیان کرد.

پیش از این، گوتزیت استدلال می‌کرد که اگر روس‌ها و بلاروس‌ها حتی به عنوان ورزشکاران بی‌طرف به پاریس بیایند، اوکراین از شرکت در المپیک خودداری می‌کند. سخنان گوتزیت در پی تصمیم وزارت ورزش اوکراین مبنی بر لغو ممنوعیت شرکت ورزشکاران این کشور در مسابقات با روس‌ها و بلاروس‌ها در وضعیت بی‌طرف صورت گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین خاطرنشان کرد: ما به ورزشکاران بی‌طرف توجه نمی‌کنیم، زیرا اصلاً برای ما مشخص نیست که آنها نماینده چه کسی هستند. ورزشکاران ما باید در المپیک حضور داشته باشند. پرچم ما در مراسم افتتاحیه خواهد بود، در مسابقات، ورزشکاران ما نماینده کشورشان خواهند بود.

 با وجود اولتیماتوم دیگری، موضع به وضوح تغییر کرده است. در ابتدا، اوکراین به سایر کشورها پیشنهاد کرد در صورتی که روس‌ها و بلاروس‌ها حتی در وضعیت بی‌طرف پذیرفته شوند، المپیک پاریس را تحریم کنند. رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین گفت: اگر روسیه و بلاروس با پرچم خودشان به رقابت بپردازند، ما در این المپیک شرکت نخواهیم کرد.

اکنون تنها پرسش این است که آیا کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران روسی اجازه حضور در بازی‌های 2024 را می‌دهد یا خیر. قرار بود تا پایان تیرماه این تصمیم گرفته شود، اما این موضوع دوباره به تعویق افتاد. در 26 جولای IOC دعوت‌نامه‌های المپیک پاریس را برای کمیته‌های ملی المپیک ارسال کرد. روسیه و بلاروس در لیست دعوت‌شدگان نبودند. تاکنون هیچ شفافیت نهایی درباره نحوه حل مسئله استانداردهای المپیک و مسابقات انتخابی وجود ندارد. از این گذشته، روند انتخاب بازی‌های 2024 در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز