خبرگزاری کار ایران

محمدیان: تمرینات تیم زیر 16 سال در دو گروه الف و ب ادامه خواهد یافت/ اولویت فدراسیون حمایت از مربیان داخلی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۸۳۲

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: در برنامه‌های آتی به دنبال آن هستیم تا بازیکنان رده‌ سنی زیر 16 سال در دو ساختار (الف) و (ب) به کارشان ادامه دهند و در مسابقات داخل کشور هم منطبق با رده‌های سنی فدراسیون جهانی برنامه‌هایمان را پیش می‌بریم تا پشتوانه‌سازی کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال دختر آسیا از 10 تا 17 تیر به میزبانی شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زیر 16 سال دختر ایران که برای حضور شایسته در این رقابت‌ها تمرینات خود را از اواخر سال 1401 آغاز کرده است امروز (دوشنبه پنجم تیر) آخرین تمرین خود را در تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد.

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با حضور در این تمرین اظهار کرد: فدراسیون جهانی والیبال، در راستای توسعه این رشته ورزشی، رده سنی زیر 16 سال را مدنظر قرار داده و برای نخستین بار مسابقات این رده‌ سنی قاره آسیا برگزار می‌شود.

وی افزود: فدراسیون والیبال نیز حضور در این رقابت‌ها و تشکیل تیم ملی زیر 16 سال را در دستور کار خود قرار داد. کادر فنی تیم برای انتخاب بازیکنان بیش از ٢٠٠ نفر را مورد ارزیابی قرار داد و حال تیم ملی زیر 16 سال با حضور 12 بازیکن عازم چین می‌شود. در برنامه آتی به دنبال آن هستیم تا این رده‌ سنی در دو ساختار (الف) و (ب) به کارش ادامه دهد و در مسابقات داخل کشور هم منطبق با رده‌های سنی زیر ١٤، ۱۶، ١٨ و ٢٠ و بزرگسالان برنامه‌هایمان را طراحی کردیم تا پشتوانه‌سازی کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال درباره مسابقات چلنجرکاپ زنان آسیا و حضور تیم ملی والیبال زنان ایران هم گفت: حضور در این رقابت‌ها و کسب جایگاه پنجم یکی از مسیرهای رسیدن به قله‌های موفقیت است. به گفته داورزنی رئیس فدراسیون در جلسه کارشناسی‌ای که داشتیم ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این که والیبال زنان ایران هم همچون مردان وارد لیگ ملت‌ها شود و یکی از راه‌ها حضور در این مسابقات، چلنجرکاپ بود. برای نخستین بار دختران والیبالیست ایران وارد رقابت چلنجرکاپ آسیا شدند و خوب درخشیدند ولی برای این مسیر باید برنامه‌هایمان شتاب بیشتری داشته باشد، حوصله والیبال دوستان هم کمی بیشتر باشد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دختران زیر 16 سال درباره حضور سرمربی خارجی برای تیم زنان بزرگسال گفت: به دنبال داشتن بهترین‌ها هستیم و با توجه به این‌که به دنبال ارتقای سطح مربیان هستیم، ترجیح می‌دهیم از مربیان داخلی حمایت کنیم. امیدوارم نیازی به حضور مربیان سایر کشورها نباشد اما به اقتضای شرایط به این موضوع هم فکر می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز