خبرگزاری کار ایران

کاظمی پور: پیگیری عدالت محوری در تخصیص ساعت سالن های ورزشی بین بانوان و آقایان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۸۴۸

برنامه «گلخونه» رادیو ورزش امروز (۱ آبان ماه) میزبان مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بود.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو ورزش؛ مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با برنامه «گلخونه» رادیو ورزش با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: امروز به نام توسعه ورزش بانوان نامگذاری شده است. باعث افتخار است که چراغ المپیک کشور توسط هانیه رستمیان با کسب سهمیه در تیراندازی روشن شد.

کاظمی پور درباره برنامه‌های وزارت ورزش در راستای ترویج و توسعه ورزش بانوان گفت: طرح‌های ملی را که موفق به مشارکت و اجرا شده‌اند را رصد کردیم. در بعضی برنامه‌ها تغییرات محتوایی با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول ایجاد کردیم.

وی افزود: یکی از آن برنامه‌ها طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان از منظر فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی بود. فقر حرکتی و کم‌تحرکی چالش بزرگی است که در این طرح مورد هدف است. این طرح با همکاری سه فدراسیون پزشکی ورزشی، آمادگی جسمانی و روستایی و عشائری رقم خواهد خورد.

کاظمی پور تصریح کرد: در بوستان های کل کشور میز ورزش راه اندازی خواهد شد و به ارتقای سواد بدنی و وضعیت موجود بدن بانوان کمک خواهد کرد. کسانی که اوقات فراغت را به بوستان‌ها آمدند به شناخت شاخص های آمادگی جسمانی و ساختار قامتی ترغیب می‌کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان در مورد طرحی برای روستائیان گفت: طرح ایجاد پایگاه های قهرمانی در دبیرستان های شبانه روزی کشور را در تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش در هفته گذشته امضا کردیم. در این پایگاه سفیران ورزش و سلامتی را پرورش خواهیم داد و پتانسیل قوی در شناخت استعدادهای ورزشی دارد. ارتقای فنی معلمان ورزش را نیز در کنار این طرح پیگیری می‌کنیم.

کاظمی پور در خصوص فرهنگ‌سازی ورزش بانوان گفت: در کار فرهنگی دنبال دو موضوع هستیم بخش اول فرهنگ ورزش را نهادینه کنیم و ورزش در سبد خانواده قرار گیرد. بخش دوم ورزش فرهنگی است، ارزش های فرهنگی که به آن معتقد هستیم با ایجاد فضای خاص ارتقا دهیم.

وی افزود: بازنگری اختصاصی در ساعت مجموعه‌های ورزشی که بانوان می‌توانند استفاده کنند. به طور نمونه در خیلی سالن ها ساعت صبح تا ظهر برای بانوان در نظر گرفته شده بود. ابلاغ کردیم سالن های ورزشی در تمام ساعات روز عدالت محور بین بانوان و آقایان تقسیم بندی بشوند.

 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز