خبرگزاری کار ایران

اولیایی: باید به تصمیم مجمع فدراسیون در خصوص تاج احترام گذاشت/ اگر تغییر سرمربی باعث تقویت تیم ملی می‌شود باید آن را انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۵۷۴

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با انتقاد از عملکرد وزیر ورزش، آن وزارتخانه را جایی برای مدیریت جاماندگان دستگاه اجرایی خواند.

کاظم اولیایی در گفتگو با ایلنا پیرامون انتقاد نمایندگان نسبت به انتخاب مهدی تاج و احتمال استیضاح وزیر ورزش در همین رابطه، اظهار داشت: در کشور ما که عموماً با شعار مردم سالاری زندگی کرده و رشد پیدا کردیم و خود نمایندگان هم از این طریق وارد مجلس می شوند ولی متاسفانه تحمل نداریم که سازمان‌های مردم نهاد مانند فدراسیون فوتبال برای خودشان تصمیم بگیرند. ما باید برای تصمیم مجمع فدراسیون فوتبال که به عنوان بالاترین رکن فدراسیون  است احترام گذاشته و تصمیمات آن را به  رسمیت بشناسیم. این در حالی است که نزدیک به 75 روز تا جام جهانی یک از بزرگترین پدیده‌های ورزشی قرن است باقی مانده است. این رویداد نزدیک به 5 میلیارد بیننده دارد ما باید دنبال آن باشیم که توانایی ملت‌مان را در قالب این مسابقات بروز داده وبه دنیا به اثبات برسانیم نه اینکه هر لحظه به  اختلافات دامن بزنیم.

وی افزود: نمایندگان محترم به واسطه حضور مجمع خیلی در فوتبال اجازه نفوذ ندارند، ناچاراً همه چیز را از چشم وزارت ورزش دیده و پیگیری می‌کنند. من از بزرگان مجلس به ویژه رییس محترم آن خواستارم ضمن احترام به قانون اساسی و رعایت تفکیک قوا از قوه قضاییه بخواهند که نظر سریع و صریح خود را  اعلام نماید.

مدیرعامل سابق استقلال درباره سرنوشت مدیریت فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فراموش نکنیم طبق قانون اساسی اصل بر برائت افراد است مگر اینکه بنا بر حکم  محکمه جرم به اثبات برسد نمایندگان محترم باید به مفهوم پرونده باز توجه کنند چندی قبل هم با سر وصدای فراوان پرونده قطوری در کمیسیون اصل ۹۰ و با اسم و رسم اتهاماتی به رئیس وقت فدراسیون فوتبال  وارد کردند ولی منتهی‌ به هیچ حکم مجرمیتی نشد. خوب است بررسی شود سرنوشت رئیس آن کمیسیون پر سروصدا به کجا انجامید و آن همه هیاهو برای چه بود. به هرحال به نظرم باید همه ما تمرکزمان را روی موفقیت تیم  ملی فوتبال قرار بدهیم. 

اولیایی در پاسخ به این سوال که اگر رییس فدراسیون فوتبال بود، در این مقطع سرمربی تیم ملی فوتبال را تغییر می‌داد، گفت: برای تصمیم در این خصوص باید از نزدیک با افراد مرتبط در ارتباط بود. بنده اگر در آن بخش حضور داشتم قطعاً نظرات کارشناسان خبره و شرایط تیم ملی را بررسی می‌کردم و در مشورت با دیگر اعضای هیات رییسه تصمیم گیری می‌کردم. اگر تقویت کادرفنی منجر به نتیجه بهتر تیم ملی می‌شد که باعث افزایش شادی ملی است حتما چنین تصمیمی می‌گرفتم. اما در کل حس می‌کنم ما باید کمیته متشکل از مربیان و پیشکسوتانی که سابقه هدایت تیم ملی را در کارنامه دارند تشکیل بدهیم و نظر فنی آنها را جویا شویم. افرادی مانند همایون شاهرخی، بیژن ذوالفقارنسب،  امیر قلعه‌نویی و حسین فرکی و ...

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره ارزیابی عملکرد وزیر ورزش و واکنش‌های آن وزارتخانه نسبت به انتقادات اولیایی تصریح کرد:‌ وزارت ورزش در ضعیف‌ترین دوران مدیریتش قرار دارد. ما از نظر ورزشی گفتیم که فردی بیاید که خودش ورزشی باشد اما باید بیشتر توجه می کردیم که در مورد توان مدیریت دقت بیشتر   بشود.  ما باید در این حوزه تجدید نظر کنیم و بخصوص  بخواهیم که سازمان بالا دستی وزیر ورزش .ارزیابی عملکرد وزیر را  کند یعنی شورای عالی ورزش می تواند تصمیماتی بگیرد که جنبه قانونی داشته باشد. مثلآ قانون جامع  باشگاه‌داری.

وی در پاین گفت: شورای  عالی باید هر چه زودتر طرح جامع باشگاه‌داری را به  تصویب برساند اما چون حوزه ریاست و وزارت ورزش  به جایگاهی برای افرادی تبدیل شده است که از سایر دستگاه‌های اجرایی جا مانده‌اند و در این جا سمت دریافت می‌کنند و فقط به دنبال تبریک، تسلیت و سفر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز