خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری ۵۰ هزار جلد کتاب در طرح «اهدای کتاب»

کد خبر : ۱۶۸۷۴۷

در دو سال گذشته ۲۶ هزار جلد کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده بود در صورتی که امروز دو برابر کتب اهدا شده در دو سال گذشته اهدا شده است.

دبیر اجرایی طرح «اهدای کتاب» همدان از جمع‌آوری ۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۴ روز کاری این طرح در استان خبر داد.
به گزارش ایلنا از همدان؛ محسن نجفی‌خواه از جمع‌آوری ۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۴ روز کاری طرح «اهدای کتاب» در استان همدان خبر داد.
وی گفت: در دو سال گذشته ۲۶ هزار جلد کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده بود در صورتی که امروز دو برابر کتب اهدا شده در دو سال گذشته اهدا شده است.
دبیر اجرایی طرح «اهدای کتاب» با بیان اینکه شهرستان ملایر با ۱۴ هزار جلد کتاب رتبه اول را در بین شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است، گفت: کبودراهنگ با ۱۲ هزار جلد کتاب و همدان با ۱۰ هزار جلد کتاب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین کتاب اهدایی، کتاب «منتهی‌الآمال» با چاپ ۵۰ سال پیش بوده است.
نجفی‌خواه طرح «اهدای کتاب» را تنها محدود به این زمان ندانست و ادامه داد: این طرح همواره به صورت یک طرح باقی خواهد ماند و مردم در طول سال کتاب‌های اهدایی خود را می‌توانند در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.
وی افزود: در این طرح سازمان‌هایی مانند بنیاد شهید و مسجد‌ها و… کتاب‌های خود را در قالب ۲ تا ۳ هزار جلد در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار داده‌اند.
دبیر اجرایی طرح «اهدای کتاب» گفت: ارزش ریالی کتاب‌های اهدا شده در این طرح بالای یک میلیارد ریال بوده است.
وی به پیش‌بینی اداره کل، قبل از آغاز طرح اشاره کرد و گفت: قبل از آغاز طرح پیش‌بینی بر آن بود که ۵۰ هزار جلد کتاب اهدا خواهد شد و این پیش‌بینی در این مدت محقق شد.
نجفی‌خواه عنوان کرد: یکی از برنامه‌های سال ۹۳ تحقق اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بوده که ۵۰ هزار جلد کتاب در این ۱۴ روز به خاطر طرح اهدای کتاب محقق شد.
وی تصریح کرد: در این مدت بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر اهداکننده در طرح شرکت کرده‌اند و بالا‌ترین تعداد کتابی که یک نفر اهدا کرده، ۱۸۰ جلد بوده است.
دبیر اجرایی طرح «اهدای کتاب» در پایان سخنان خود بیشترین کتب اهدا شده را با موضوعات علمی، دینی و ادبیات برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز