خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

عضویت رایگان در کتابخانه‌ها باعثعضویت کاذب می‌شود

کد خبر : ۱۲۴۴۷۴

علاقمند هستیم به سمتی برویم که عضویت را در کتابخانه ها رایگان کنیم اما دریافت سالانه دو هزار تومان از اعضا تعهد ایجاد می کند و موجب می شود عضویت کاذب ایجاد نشود چراکه برای ما اعضای فعال ملاک است.

ایلنا: ارشاد استعدادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم افتتاح کافه کتاب، پایگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه و کتابخانه هوشمند مبتنی بر تکنولوژی RFID در کتابخانه مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: برای جذب مخاطبان باید ظرفیت‌های لازم ایجاد شود که خوشبختانه این امر در حال مهیا شدن است.
به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه ممکن است شیب ارتقاء تعداد منابع و کتابخانه‌ها تند‌تر از کتابخوانان باشد، اظهار کرد: در تلاشیم با مهیا کردن خدمات و کتابخانه‌ها، زمینه حضور مردم را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه کتابخوان مهم‌تر از کتاب است، تصریح کرد: برای تحقق سندچشم انداز با هدف نهضت مطالعه مفید به دنبال افزایش زیربنا، تعداد کتاب و عضویت هستیم به طورکه اگر کتابخانه‌های عمومی خوبی نداشته باشیم شرمنده اعضا و مخاطبین خواهیم شد.
وی ارائه خدمات قرائت خانه در کتابخانه را در راستای کشاندن اعضا به کتابخانه‌ها، دسترسی افراد به کتاب و مطالعه کتاب حتی برای دقایقی کوتاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون با داشتن ۵۰ هزار عضو فعال در کتابخانه‌های استان افزون بر ۷۰۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.
استعدادی در بخش دیگری با بیان اینکه با افتتاح چهار کتابخانه در هفته کتاب تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان به ۱۲ باب می‌رسد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سالجاری این تعداد کتابخانه با همکاری مسؤولان به ۱۵ باب ارتقاء یابد.
وی با بیان اینکه تنها کتابخانه مستقل استان در شهرستان نهاوند واقع است، تصریح کرد: در سطح استان کتابخانه‌های وجود دارد که ظرفیت مستقل شدن را دارد بنابراین در این زمینه مشکلی نداریم به طوریکه در حال پیگیری مجوز برای احداثیک کتابخانه مستقل در شهر همدان هستیم.
استعدادی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به تعداد روستا‌ها و کتابخانه‌های روستایی خدمات کاملی ارائه نداده‌ایم، اظهار کرد: زمین در برخی روستا‌ها تملک و حتی اهدا شده است اما توان و اعتبارات ما محدود است بنابراین تنها راه برون رفت در زیربنا و امکانات در روستا‌ها احداثکتابخانه‌های مشارکتی یا انتفاعی است.
وی ادامه داد: در بیشتر روستا‌ها بناهایی وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ظرفیت ایجاد کتابخانه مشارکتی را دارد به طوریکه در هر روستایی که اعلام آمادگی کند کتابخانه مشارکتی براساس ضوابط و مقررات راه اندازی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز