خبرگزاری کار ایران

در جلسه‌ای وضعیت منابع آبی دشت سرخون بندرعباس مطرح شد؛

نگرانی آب منطقه‌ای از آلوده شدن منابع زیر زمینی با سموم زراعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۱

مشکلات زیست محیطی ناشی از توزیع سموم سلامتی مردم منطقه سرخون را به طور جدی تهدید می‌کند.

در جلسه‌ای وضعیت منابع آبی دشت سرخون بندرعباس در طی دوره بلند مدت ۲۲ ساله بررسی شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان گفت: برای جبران خشکسالی دهه اخیر علاوه بر مدیریت توزیع و مصرف در سطح استان نگاه ویژه‌ای به موضوع آلودگی منابع آبی لازم است.

وی با اشاره به مصرف بی‌رویه سموم زراعی در دشت سرخون گفت: مشکلات زیست محیطی ناشی از توزیع سموم سلامتی مردم منطقه سرخون را به طور جدی تهدید می‌کند.

حیدری با اشاره به وضعیت نامطلوب آب در دشت‌هایی که در بخش کشاورزی فعال هستند، گفت: از دغدغه‌های مهم این شرکت آلوده شدن آب‌های سطحی و زیرزمینی با سموم زراعی است.

در ادامه مدیر کل سازمان محیط زیست استان اظهار داشت: تغییر کاربری طرح‌ها از کشاورزی به سمت گردشگری بدون مطالعه علمی و تخصصی آسیبهای جبران ناپذیری به منابع آب وارد می‌کند.

بنابر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور مقرر شد با توجه به بحران منابع آب از صدور هرگونه مجوز آب شیرین کن در دشت‌های استان خودداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز