خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین کارخانه پرورش خوراک آبزیان کشور رقم زد:

صادرات هلدینگ فرادانه از شهرکُرد به فراسوی مرزهای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۱۶

مدیرداخلی هلدینگ فرادانه و مدیرعامل کارخانه بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی پازن تاراز، گفت: اگر ثبات در قیمت نهاده‌ها وجود داشته باشد و همچنین زیرساخت‌های صادراتی نیز ایجاد شود، می‌توانیم در صادرات محصولات سردابی و گرم ابی به طور ویژه فعالیت داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، امین مالکی، مدیرداخلی هلدینگ فرادانه و مدیرعامل کارخانه بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی پازن تاراز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: درحال حاضر این شرکت بزرگترین شرکت آبزی پروری در کشور است که در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد، قطب تولید ماهیان سردابی واقع شده است، و توانسته زنجیره اقتصادی خود را تکمیل کند.

به گفته وی؛ در این هلدینگ بیش از 60 مجموعه پرورش ماهی وجود دارد و کارخانه خوراک آبزیان آن به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه پرورش خوراک آبزیان کشور حدود 65 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کند.

مالکی با اشاره به کارخانه فراوری آبزیان این هلدینگ، ادامه داد: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه‌های فراوری آبزیان کشور است که 6 مجموعه کارخانه تولید پودر ماهی در این هلدینگ وجود دارد که پودر ماهی مصرفی خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کند. همچنین سیستم حمل و نقل و چرخه آبزیان کشور، میادین بزرگ تولید ماهیان آبزی کشور را تامین می‌کند و همچنین کارخانه کنسروسازی است که زنجیره اقتصادی را تشکیل داده و یک هلدینگ در سطح ملی است.

مدیرعامل کارخانه بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی پازن تاراز درخصوص صادرات محصولات هلدینگ فرادانه نیز گفت: حدود 10 درصد از محصولات خوراک آبزیان این شرکت (در حدود 10 هزار تن در سال) به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکیه و لبنان صادر می‌شود و همچنین انواع خوراک آبزیان گرم آبی و سردآبی و حدود 70 درصد از مواد مصرفی خوراک میگو کشور را تامین می‌کنیم.

وی عدم ثبات در قیمت نهاده‌های خوراک آبزیان را مهمترین چالش موجود در این حوزه برشمرد و گفت: اگر ثبات در قیمت نهاده‌ها وجود داشته باشد و همچنین زیرساخت‌های صادراتی نیز ایجاد شود می‌توانیم در صادرات محصولات سردابی و گرم ابی به طور ویژه فعالیت داشته باشیم.

به گفته مالکی درحال حاضر حدود 2 هزار 500 نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در هلدینگ بزرگ فرادانه مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز