خبرگزاری کار ایران

نظارت فراگیر مرکز بهداشت کیش بر روند تولید و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۶۶

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تامین امنیت غذایی با جدیت در کیش انجام می شود.

به گزارش ایلنا؛ دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: بازرسان بهداشت محیط براساس آئین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از این مراکز بازدید و علاوه بر ساختار فیزیکی آنها بر مواد اولیه مصرفی، نحوه آماده سازی، تولید و توزیع ماده غذایی و محصول نهایی نظارت می کنند.

وی تاکیدکرد: با مشاهده هر گونه مواد غذایی آلوده و فاسد و عدم رعایت بهداشت، از عرضه و فروش آن جلوگیری و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به عملکرد مرکز بهداشت کیش در خرداد 1402 اظهار داشت: بازدید از 601 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 163 مکان عمومی و 43 غرفه آرایشی و بهداشتی، صدور571 کارت بهداشت،12 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 156 مورد اندازه گیری کلر آب آشامیدنی و 9 مورد نمونه برداری از نان از اقدامات کارشناسان بهداشت در خرداد 1402 است.

رئیس مرکز بهداشت افزود: یک هزار و 512 مورد نمونه اندازه گیری و سنجش سلامت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل، معدوم کردن یک تن و 386 کیلو مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی تاریخ گذشته، صدور 9 مورد اخطار بهداشتی و معرفی 12 متخلف به دادگاه، از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت کیش در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه در این مدت است.

دکتر رضانیا با بیان اینکه، مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌ های پر خطر انتقال بیماری‌ هستند، افزود: نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از نظر بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات و مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌ تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌ کننده جلوگیری کند.

وی گفت: شستشوی مداوم دست‌ها، پرهیز از مصرف غذاها و میوه و سبزیجات غیر بهداشتی، عدم استفاده از آب غیرآشامیدنی از جمله مهمترین راهکارهای بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا افراد به بیماری‌های ویروسی بویژه در فصل تابستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز