خبرگزاری کار ایران

پلمب ۳۷۸۴ واحد صنفی متخلف در بازرسی‌های بهداشتی نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۶۳۷

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بازرسان بهداشت محیط یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۶۹ مورد بازرسی و تعداد ۴۲۱ هزار و ۶۶ مورد کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی در طرح سلامت نوروزی انجام دادند.

به گزارش ایلنا،  جندقی افزود: بازرسان بهداشت محیط در  برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۲  از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را  بررسی و نظارت کردند.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۶۹ مورد بازرسی و تعداد ۴۲۱ هزار و ۶۶ مورد کلرسنجی از آب های آشامیدنی انجام شد و به میزان ۷۶۶ هزار و ۲۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

جندقی اعلام کرد: به طور متوسط ۳۳۵۵  بازرس در روز در قالب ۱۸۱۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: در این مدت ۹۲۳ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و۵۱ هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و تعداد ۳۸ هزار و ۱۰۵ بازرسی مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان ها و اصناف انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۴۹۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۷۸۴ واحد نیز تعطیل شدند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تعداد ۱۶۱۴۷ موارد به شکایات مردمی رسیدگی شده است. با همکاری شهرداری ها ۱۱۸۸۹ مورد دستفروشان دوره گرد مواد غذایی جمع آوری شد. تعداد ۷۲۸۰۲ مورد برنامه آموزشی برای اصناف و مردم برگزار شد و به تعداد ۴۷۳۵۹۶ نفر آموزش های لازم ارائه شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی تعداد ۶۵۳۰۲۶ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۱۰۹۶۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد. همچنین از  ۵۱۸۸۰ سامانه‌های آبرسانی بازرسی شد و تعداد ۲۴۶۳۹ نمونه‌برداری میکروبی و تعداد ۴۲۱۰۶۶ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز