خبرگزاری کار ایران

گزارش اقدامات وزارت بهداشت در کنترل عوامل محیطی زلزله ایلام تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۱۲

کارشناسان بهداشت محیط با همکاری آبفای شهر مورموری ۳ مورد شکستگی را در شبکه تشخیص دادند که بلافاصله با هدایت این مرکز، نسبت به خروج شبکه از فعالیت و پیگیری توزیع آب آشامیدنی به صورت بطری و تانکرهای ثابت و سیار اقدام شد.

وزارت بهداشت، اقدامات مأموران بهداشت محیط را برای کنترل عوامل محیطی در منطقه زلزله زده ایلام تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نظارت و پیگیری فعالیتهای سازمان ها و اقدامات بهداشت محیطی با یک تیم عملیاتی در شهر مورموری و ۵ تیم در روستاهای اطراف ادامه یافت.

کارشناسان بهداشت محیط با همکاری آبفای شهر مورموری ۳ مورد شکستگی را در شبکه تشخیص دادند که بلافاصله با هدایت این مرکز، نسبت به خروج شبکه از فعالیت و پیگیری توزیع آب آشامیدنی به صورت بطری و تانکرهای ثابت و سیار اقدام شد که در این بین ۲۰ هزار آب بطری ۱.۵ لیتری توسط هلال احمر در منطقه توزیع شد.

همچنین با ۶ تانکر ۱۴ هزار لیتری و نظارت کارشناسان بر میزان کلر باقیمانده آب تانکرها، نسبت به توزیع آب سالم و بهداشتی توسط شرکت آبفا اقدام شد و آبفا با راه اندازی دستگاه گندزدایی و بسته بندی آب در منطقه، رسالت خود را در آبرسانی به مردم نیازمند تکمیل کرد که نهایتاً تا ساعت ۱۷:۳۰ همان روز با ترمیم شکستگی های شبکه و رساندن کدورت آب به زیر ۵، مشکل شبکه آبی در منطقه مرتفع و شبکه آماده بهره برداری مجدد شد.

بنابر این گزارش از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در منطقه نظارت بر منابع آب موجود در منطقه بود که در روز بعد از حادثه(۲۸ مرداد) این اقدامات تشدید شد و کارشناسان با نظارت و ارزیابی منابع ابی و کلرسنجی شبکه آبرسانی، با تشدید اقدامات و به منظور حصول اطمینان ۱۰۰ درصدی از سالم بودن شبکه با ۳۰ مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی، ۱۰ مورد تانکرهای سیار و ۱۰ مورد پایش مخازن ثابت، نسبت به اطمینان از سلامت آب اشامیدنی مردم اقدام کردند که در این بین ۲۵ کیلوگرم پودر پرکلرین نیز به منظور گندزدایی سبزیجات خام مصرفی مردم و دیگر استفاده های بهداشتی بین مردم توزیع شد. همچنین با ۱۶ مورد نمونه برداری میکروبی و ۱ مورد نمونه برداری شیمیایی، پایش سلامت آب آشامیدنی تکمیل شد.

این گزارش می افزاید: در این روز کارشناسان بهداشت محیط با ۷۰ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۵ مورد بازدید از انبارهای نگهداری مواد غذایی، نسبت به پایش اینگونه اماکن و مراکز نیز اقدام کردند که در این میان ۳۵ مورد از این پایش ها مطلوب نبود و اخطارهای بهداشتی و آموزش های لازم به صاحبان اصناف مربوطه جهت اصلاحات لازم داده شد و در این بین ۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز انجام شد که نتایج آنها در حال بررسی و پیگیری است که با پیگیری های انجام شده مقدار ۱۲ کیلوگرم از مواد غذایی مذکور غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف تشخیص و معدوم گردید.

بر اساس گزارش ستاد فوریت های مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، همچنین کارشناسان بهداشتی با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی نسبت به پایش بیمارستان شهر و ۴ مرکز بهداشتی درمانی دیگر اقدام کردند که این پایش ها نیز مطلوب ارزیابی شد. آموزش کنترل عوامل محیطی و اقدامات بهداشت محیطی از دیگر اقدامات کارشناسان در این روز بود که با ارائه این آموزش ها به ۵۰ نفر از افراد نیازمند به آموزش به صورت چهره به چهره، و نهایتاً این اقدامات که در مجموع با(۱۲۰ نفر / ساعت) انجام شد در روز گذشته خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز