خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

برای نیروی انسانی و کار پژوهش هم مثل کار عمرانی باید هزینه کرد

کد خبر : ۱۷۵۴۱۸

دانشگاه ها باید الگوی کارآمدی را در آشتی حوزه پژوهش و علم با صنعت و کشاورزی ارائه دهند.

استاندار مرکزی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان مرکزی گفت: همان هزینه و توجهی که برای کار ساخت وساز صرف می کنیم باید هزینه مغز ابزاری کنیم.
به گزارش ایلنا از اراک محمدحسین مقیمی دراین کارگروه دانشگاه ها را مرجع شناسایی و پرورش استعدادها و نقطه اتصال اندیشه و علم با بستر اجرایی جامعه دانست و تصریح کرد: دانشگاه ها باید الگوی کارآمدی را در آشتی حوزه پژوهش و علم با صنعت و کشاورزی ارائه دهند.
وی برتقویت هدفمند مراکز رشد، فناوری و پژوهشکده ها متناسب با نیاز بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و افزود: باید از نخبگان علمی و ایده پردازان به عنوان کانونهای خلاق کارآفرینی و تسهیل کننده امور تولید بهره گرفته شود.
استاندار استان مرکزی افزود: توسعه متوازن تنها با ایجاد و تقویت فضاهای فیزیکی و کارگاهی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی و عمرانی حاصل نمی شود بلکه بخش بزرگی از این فرایند در سرمایه گذاری نرم افزاری و پرورش افراد نخبه است.
وی تصریح کرد: انگیزه مداری و ارتقای بهره وری در نیروی انسانی هم مانند امور عمرانی و جاری نیازمند تخصیص اعتبار و ابزارهای سنجش، آموزش و نظارت است.
استاندار مرکزی با اشاره به این که نتایج پژوهشی و ایده ها و اختراعات نخبگان استان باید بازار و مرجع عرضه مناسب خود را داشته باشد برگزاری نمایشگاه پژوهش های فناورانه در استان را یکی از راهکارها برای پیش بینی بازار ایده های فناوری و پژوهش دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز