خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی سازمان صمت استان خبر داد؛

آغاز فرایند انتخاب صادرکنندگان برتر در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۴۱

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه فرایند انتخاب صادرکنندگان برتر در این استان آغاز شده است، گفت: انتخاب صادرکنندگان بر اساس شاخص‌های مشخص وزارتخانه انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، جعفر اصغری به در نظر گرفتن شاخص جدید برای انتخاب صادرکننده برتر در سال جاری اشاره کرده و افزود: در این دوره امتیاز ویژه برای کالاهای صادراتی که از پیچیدگی خاص و ضریب دانش‌بنیان بودن برخوردار هستند، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعدد مقاصد صادراتی از دیگر شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان برتر است. در صورتی که یک شرکت صادرکننده تعداد کشورهای دارای اولویت را افزایش داده باشد، از امتیاز ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، صادرکنندگان باید تعهد ارزی کمتر از 60 درصد داشته باشند. در این راستا برای یاری‌رسانی به شرکت‌ها و اعمال این شاخص، ارزیابی بر اساس سال 1397 تاکنون انجام می‌شود که تعهد ارزی لازم حاصل شود.

اصغری به مواردی که صادرکنندگان نمی‌توانند در انتخابات این دوره شرکت کنند اشاره داشته و تصریح کرد: در صورتی که صادرکنندگان در سال گذشته صادرات کالا نداشته باشد به طور قطع نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کند.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این دوره، بیان داشت: فرایند ثبت‌نام تا 25 آذر ماه سال جاری ادامه دارد و متقاضیان باید از طریق سایت topexporters.tpo.ir  اقدام کنند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: این استان به عنوان پایتخت صنعت ایران، حدود 3000 واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک را در خود جای داده است که در عرصه تولید و صنعت فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز