خبرگزاری کار ایران

یک مدرس حوزه و دانشگاه :

دانشجویان موتور توسعه و بالندگی کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۰۸۴

حجت الاسلام خطی مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دانشجویان بدون شک موتور توسعه کشور و محل رشد و بالندگی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام حامد خطی امروز در همایش روز دانشجو که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد ساری برگزار شد با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)،و همچنین تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان بدون شک موتور توسعه و محل رشد و بالندگی کشور هستند.

وی افزود: امروز دانشجویان با ارائه هنر زیبا و ماندگار نشان دادند که هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای گذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به میلاد رسول اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز 17 ربیع الاول سال عام الفیل ( یعنی همان سالى است که ابرهه، با چندین هزار مرد جنگى از یمن به مکه یورش آورد تا خانه خدا؛ کعبه را ویران و همگان را به مذهب مسیحیت وادار سازد، اما او و سپاهیانش در مکه با تهاجم پرندگانى به نام ابابیل مواجه شده، به هلاکت رسیدند و به اهداف شوم خویش نایل نیامدند و چون آنان سوار بر فیل بودند، آن سال به سال فیل و عام الفیل معروف گشت. ) در شهر مکه چشم به جهان گشودند.

وی با بیان این مطلب افزود: واقعه مشابه عام الفیل واقعه طبس بوده است ، بدون شک مصداقی دیگر از سوره ی مبارکه فیل بود و پنجم اردیبهشت 1359 عام الفیل دیگر و کارتر مظهر استکبار جهانی ابرهه ای دیگر بود که عظمت الهی و امدادهای غیبی را برای مردم آشکار کرد.

حجت السلام خطی به معجزات خداوند در هنگام تولد پیامبر اکرم (ص) اشاره و ادامه داد:در آن روز ایوان کسری یعنی پادشاه عجم لرزید و 14 کنگره آن افتاد، دریاچه ساوه که سال‌ها آن را می‌پرستیدند فرو رفت و خشک شد، آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش ‍ شد و طاق کسری از میانش شکست و دو قطعه شد.

وی افزود: خداوند پیامبران زیادی را برای راهنمایی انسان ها خلق کرد که شمار زیادی از این پیامبران تبلیغی بودند از میان یکصد و بیست و چهارهزار پیامبر، حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر آفریده شد ؛ سه آیه در سه سوره با مضامین یکسان وجود دارد که گفته می شود پیامبر ما آخرین پیامبر و دین اسلام یک دین جهانی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ، با اشاره به اینکه در قرآن پیشگویی های فراوانی وجود دارد که همه ی آنها محقق شده است ، گفت: مگر روزی که دین مبین اسلام بر همه ی ادیان غلبه کند که درحال حاضر دین اسلام جزء دین دوم یا سوم دنیاست و به دلیل جنگ و درگیری بین مسلمانان هنوز این دین بر ادیان دیگر غلبه نکرده است.

حجت الاسلام خطی تاکید کرد : تحقق وعده الهی همزمان با ظهور حضرت مهدی (عج) صورت خواهد گرفت ؛ روایت داریم وقتی آقا ظهور کند و حکومت جهانی را تشکیل دهد در کره ی خاکی زمین ما خانه ای نخواهد بود مگر آنکه در آن خانه بانگ " اشهدا ان لا اله الا الله " را بشنویم.

وی حلقه اتصال نبوت و مهدویت را بعثت پیامبر و ظهور امام زمان (عج) دانست و گفت: همچنین اربعین حسینی به دلیل جهانی شدن حلقه اتصال نبوت به مهدویت است.

مدیر گروه معارف دانشگاه ساریان، افزود: برداشت من این است وقتی امام زمان ظهور کند شاید مردم دنیا پیامبر را نشناسند اما او را خواهند شناخت

وی با اشاره به میلاد امام جعفر صادق(ع) و اینکه دنیا ما را به شیعیان جعفری می شناسد ، گفت: آنچه را که ما امروز داریم ناشی از تعالیم و رهنمون های این امام همام است وتاکید بر اینکه رسالت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) فرهنگی بوده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: کار فرهنگی کردن به نوعی ادامه راه رسالت این دو بزرگوار است که ما باید با تاسی بر آن بر آن در تحقق این امراهتمام ورزیم .

وی زبان هنر را بهترین راهکار برای ارتباط با مردم دانست و تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری گاهی اوقات زبان هنر از دهها منبر و خطابه اثرگذار ترهم باشد.

به گزارش ایلنا، همایش روز دانشجو با همکاری دانشجویان رشته روابط عمومی ترم دوم مقطع کارشناسی با حضور اساتید و دانشجویان با هنرنمایی هنرمندان این داانشگاه در سالن آمفی تئاتر در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد یک ساری برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز