خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه پیام نور ماهنشان:

علم باید جهت دار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۱

رییس دانشگاه پیام نور واحد ماهنشان گفت: علم باید جهت دار و همراه با ایمان و عمل باشد.

زنجان ایلنا: رییس دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت:: طبق ارزیابی های صورت گرفته دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های کشور رتبه هشتم را کسب کرده است که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه و شتابدار این دانشگاه است.

به گزارش ایلنا از زنجان، زنجان، روح اله رحیمی، رییس دانشگاه پیام نور ماهنشان، در مراسم جشن استقبال از دانشجویان جدید الورود این دانشگاه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان اظهار داشت: از منظر دین مبین اسلام هر علمی پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه یک چهارم آیات قرآن با موضوع علم و ترغیب به فراگیری است، تصریح کرد: علم خداوند نیز با صفت علیم بیان شده است.

رییس دانشگاه پیام نور واحد ماهنشان ادامه داد: در دین اسلام چیزی به عنوان فارغ التحصیل نبوده و در دعاهای متعدد نیز اشاره شده که با اینکه پیامبران الهی صاحب علم آسمان ها و زمین هستند ولی علم کامل ندارند و علم حقیقی در نزد خداوند متعال است.

وی با تاکید بر اینکه علم باید جهت دار باشد، اضافه کرد: علمی که در مسیر تعالی و ایمان قرار نگیرد علم پسندیده ای نیست.

رحیمی ضمن برشمردن اهمیت علم، به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت علم اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: طبق بیانات رهبری علم در ایران باید به جایی برسد که زبان علمی و ارجاعات علمی دنیا به زبان فارسی باشد.

رییس دانشگاه پیام نور واحد ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه پیام نور را به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور خواند و افزود: دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۶۷ در قالب ۵ مرکز و واحد دانشگاهی و کمتر از هزار دانشجو تاسیس شده که امروزه پس از ۲۵ سال به جایی رسیده است که با پذیرش نزدیک به دو میلیون دانشجو در قالب ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی یک سوم جمعیت دانشجویی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه ها در کشور یادآور شد: طبق ارزیابی های صورت گرفته دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های کشور رتبه هشتم را کسب کرده است که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه و شتابدار این دانشگاه است.

رحیمی ابراز امیدواری کرد: این دانشگاه با برگزاری آزمون های آنلاین و رفع نواقص و کمبود های جزئی بتوانیم شاهد رونق و توسعه ساختاری پیام نور و عمل به رسالت آموزش از همه جا و برای همه باشیم.

وی همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و گفت: ۷۰۰ دانشجو در ۱۶ رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور واحد ماهنشان مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است پخش کلیپ عملکرد دانشگاه و کلیپ شهدای هسته ای و تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه و زوج های دانشجو از دیگر برنامه های مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود واحد ماهنشان بود.

در این مراسم مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ماهنشان، جمعی از دانشجویان و مسئولان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز