خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بابلسر در مجلس:

خرید تضمینی برنج از سوی دولت دست دلالان را کوتاه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۸۵

نماینده مردم بابلسر، فریدونکنار و بهنمیر در مجلس گفت: در حال حاضر زمان فروش برنج از سوی کشاورزان است اگر دولت خرید این محصول را در دست بگیرد می‌تواند در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از دلال بازی‌ها موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی اصغر باقرزاده عصر پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی و زیرساختی استان مازندران با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در سالن همایش در بابلسر گفت: مازندران استانی است که به رغم برخورداری از مواهب الهی از نظر زیرساختی و امکانات با کمبودها و مشکلات مواجه است و از سوی دیگر ارائه دهنده خدمات به مردم تمام کشور است.

وی اقتصاد استان را بر مبنای برنج است دانست و افزود: اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داده که هزاران شالیکوبی در استان جولان دلالان است و همچنان نیز کشاورزان با مشکل سوخت مواجه هستند.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش آب بها، سوخت، سم و کود یک چالش اساسی در فعالیت شالیکاری مازندران است که باعث شده قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

باقرزاده خواستار خرید تضمینی برنج شد و گفت:  با این کار دولت دست دلالان از بازار برنج کوتاه می‌شود و محصول با قمیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر زمان فروش برنج از سوی کشاورزان است اگر دولت خرید این محصول را در دست بگیرد می‌تواند در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از دلال بازی‌ها موفق باشد .

باقرزاده یادآور شد:طرح آب‌رسانی به شهرهای گروه الف مطالبه چندین ساله شهروندان بابلسری بود که امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح و برخورداری بخشی از شهروندان مازندران از این طرح هستیم .

وی گفت : چهار کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب فریدونکنار انجام شد، برای اتمام آن که ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری نیازمند است که نیاز به نگاه ویژه دولت دارد.

باقرزاده ادامه داد : در صورت تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی انتقال آب از این طرح به بهنمیر هم انجام خواهد شد.

نماینده مردم بابلسر، بهنمیر و فریدونکنار درمجلس شورای اسلامی از طرح فاضلاب بابلسر به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران نام برد و گفت: با تخصیص اعتبار برای این طرح و همچنین جانمایی زمین ، طرح به‌زودی اجرایی خواهد شد .

باقرزاده افزود: حمایت از بندر فریدونکنار به عنوان بندر خصوصی با توجه مسئولان ملی با جدیت در دستور کار قرار گیرد . 

طرح آبرسانی حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل ،امیرکلا ، هادی‌شهر و بابلسر پس از انتظار ۱۳ ساله به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز