خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

سند دار شدن 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی در مازندران/ 38 پروژه کشاورزی در مازندران بهره برداری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۱۰

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون برای 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت صادر شده است و 135 هکتار مزرعه در قالب 85 پلاک برای سنددار شدن در دست اجراست.

به گزارش ایلنا، حسن عنایتی کلیجی صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی از 21 تا 27 خردادماه جاری با شعار کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی برگزار می شود از افتتاح 38 پروژه کشاورزی با اعتبار 97 میلیارد تومان در مازندران خبر داد و گفت: این طرح ها در بخش آب و خاک، دام و طیور، صنایع تبدیلی است که 170 شغل بصورت مستقیم ایجاد می شود.

وی افزود: قدردانی از کشاورزان نمونه های استانی و کشوری، برپایی همایش های تخصصی در حوزه کشاورزی، ایجاد کمیته بانوان و تجلیل از فعالان این حوزه، بیعت با شهدا و نماینده ولی فقیه در مازندران از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: 101 نمونه بخش کشاورزی در استان وجود دارد کا 13 نفر نمونه برتر کشوری هستند.

عنایتی به نقش تولید به عنوان وظیفه اصلی در جهاد کشاورزی اشاره کرد و الگوی کشت قراردادی را از اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: در این خصوص کلیه امکانات و ملزومات در اختیار خود کشاورز قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: 37 هزار هکتار قرارداد با کشاورزان برای تولید برنج و 650 هکتار برای تولید سویا منعقد شده است.

عنایتی به سند دار شدن اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر قانونی شدن حق مالکیت کشاورزان، آثار مثبت دیگری چون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و هویت بخشیدن به اراضی است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی مازندران تاکنون برای 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت صادر شده است و 135 هکتار مزرعه در قالب 85 پلاک برای سنددار شدن در دست اجراست.

وی افزود: در حال حاضر 1300 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان مصوب شد و متقاضیان به بانک های عامل معرفی شدند.

عنایتی به استفاده کشاورزان به سموم کشاورزی اشاره کرد و افزود: سموم ما پرخطر نیست ولی استفاده بی موقع و یا افزایش تعداد سم پاشی مشکل ایجاد می کند با این حال مسئولان مرتبط این موضوع این حوزه را مدیریت می کنند.

وی به وجود 22 کارخانه فراوری در گل محمدی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم تولید گل محمدی را توسعه دهیم در ارتقای اقتصاد نقش مهمی ایفا کرده ایم.

عنایتی به نقش تولید به عنوان وظیفه اصلی در وزارت جهاد کشاورزی تاکید و بازار را ضامن بقای تولید پایدار دانست و افزود: 55 درصد از جنگل شمال کشور در استان مازندران وجود دارد که باید از این ظرفیت برای ارتقای اقتصاد استان بهره برد.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد:27 درصد از اعتبارات دولتی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد که 1750 میلیارد تومان مربوط به حوزه زیرساختی اعم از آب و خاک بوده است.

عنایتی با بیان اینکه حدود 37 هزار هکتار اراضی باغی در سامانه عالی نوین آبیاری قرار گرفت، گفت: در صدد این هستیم تا کشاورزی را از تک کشتی خارج کنیم که 85 درصد بلاعوض و 15 درصد آورده کشاورزان به این موضوع اختصاص پیدا می کند.

وی افزایش ضریب مکانیزسیون در محصولات باغی و شیلاتی را از رویکردهای مهم جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: امسال 141 هزار هکتار به کشت مکانیزه اختصاص پیدا کرد که این میزان سال فبل 130 هکتار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز