خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اراضی ملی برای فعالیت کشاورزی دیم واگذار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۶۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تخصیص زمین به فعالیت‌های کشاورزی دیم بر شهرک‌های کشاورزی تمرکز داریم و از این رو واگذاری اراضی ملی برای این امر نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود منصور صبح امروز در نشست مدیران منابع طبیعی استان گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی نصب دوربین‌های پیشرفته نظارتی در مناطق حساس اراضی ملی در دستور کار قرار دارد و در همین راستا یک دستگاه دوربین در اختیار استان قزوین قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تمایل به قطع درختان جنگلی با توجه به افزایش قیمت چوب، افزایش پیدا کرده، برای حفاظت و صیانت از منابع جنگلی و مراتع طرح زراعت چوب از سیاست‌های محوری است که دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: بیابان‌ها از ظرفیت خوبی برای گردشگری برخوردار هستند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد؛ البته باید در نظر داشت که بنا نیست در این مناطق کاشت نهال داشته باشیم، بلکه باید متناسب با زیست بوم هر منطقه اقداماتی را انجام داد.

وی ادامه داد: در راستای بهره‌برداری از منابع جنگلی، مراتع و بیشه‌زارها قوانین مشخصی وجود دارد و با داشتن طرح و تصویب آن در مراجع قانونی می‌توان از تخلفات در این حوزه پیشگیری کرد؛ درواقع در صیانت از منابع طبیعی عمل به قانون و اعمال مدیریت با استفاده از طرح‌ها و نظارت بر آن‌ها مهم است.

این مسئول تاکید کرد: بری کاهش تخلفات آموزش جوامع محلی در اولویت قرار دارد و برخورد قضایی در مرحله آخر قرار دارد.

منصور عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های اقتصادی در مناطق ممنوعه هیچ طرحی پذیرفته نمی‌شود و باید طرح‌ها از تناسب و تجانس برخوردار باشند و از این رو طرح‌هایی که متجانس با محیط بوده و به منابع طبیعی اسیب وارد نمی‌کنند مورد موافقت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در زمینه اعتبارات کمبودهایی وجود دارد اما در بودجه سال 1401 پیشنهاداتی وجود دارد که به بهبود وضعیت کمک خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی می‌توان از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده کرد و از این رو از نهادهای مردمی و دولتی برای انعقاد تفاهم نامه استقبال می‌کنیم.

منصور گفت: دستورالعمل ذخیره‌گاه‌های گون تا اسفند ماه ابلاغ خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز