خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری ازبکستان در ایران:

گسترش روابط دوجانبه با ایران مهم ترین برنامه ازبکستان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۴۴

سفیر جمهوری ازبکستان در ایران گفت: گسترش روابط دو جانبه با ایران را از مهمترین برنامه های جمهوری ازبکستان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بهادر عبدالله اف صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه رویداد بین المللی گردشگری ساری 2022، ضمن قدردانی از میزبانی این رویداد بزرگ، رویداد2022 را در افزایش گردشگری مهم دانست و گفت: گردشگری نقش مهمی در تقویت فرهنگ ها ،توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: ساری پایتخت باستانی یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه اکو محسوب می شود و این رویداد سبب افزایش جریان گردشگری و انگیزه جدید برای توسعه زیرساخت ‌ها است.

سفیر جمهوری ازبکستان در ایران با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر منفی آن برای اقتصاد گردشگری جهان و اکو گفت: صنعت گردشگری در ازبکستان به عنوان یکی از قطب ‌های اولویت دار اقتصاد کشور است و در سال‌ های اخیر اقدامات خوبی برای رشد گردشگری انجام شده است.

وی سامانه‌ای برای صدور روادید الکترونیک برای اتباع کشورهای مختلف از جمله ایران راه اندازی شد و پروازهای زیادی بین دو کشور برقرار شده است.

عبدالله اف با اشاره و گرامیداشت سالگرد برقراری ارتباطات دیپلماتیک دو کشور ایران و ازبکستان، گسترش روابط دو جانبه را هدف اصلی برشمرد و گفت: ایران جزو اولین کشورهایی است که 30 سال پیش استقلال جمهوری ازبکستان را به رسمیت شناخته است.

وی افزود: کشور ازبکستان در این رویداد توجه ویژه ای به احیای گردشگری دارد و پیشنهاد می شود که گردشگری مذهبی در این رویداد گسترش پیدا کند.

عبدالله اف گفت: گردشگری با خصوصیت عظیم می‌تواند رفتار قدرتمندی برای توسعه منطقه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز