خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

ساری 2022 باید به فرصت اقتصادی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۵۲۰

فرماندار ساری گفت: رویداد ساری 2022 فرصتی مناسب برای عرضه توانمندی‌های استان به کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد است و باید از آن به‌عنوان فرصت اقتصادی برای مازندران استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدعلی نوبخت در جلسه هماهنگی رویداد بین‌المللی گردشگری 2022 با حضور مدیران استانی و شهرستانی صبح چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد به اهمیت رویداد گردشگری 2022 اشاره کرد و این مهم را فرصت مناسب در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: این رویداد بین‌المللی دروازه گردشگری توسعه مازندران و تعامل سازنده فرهنگی در عرصه جهانی است.

جانشین استاندار مازندران در شورای سیاست‌گذاری رویداد بین‌المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی همه‌جانبه برای اجرای باشکوه این رویداد بزرگ، افزود: ساری 2022 می‌تواند فرصت مناسب برای ورود به بازار جهانی و گردشگری و همچنین بسط فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اکو باشد.

فرماندار ساری با تأکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌های استان و اینکه هرروز باید با برنامه‌ریزی‌های مدون برای میزبانی از کشورهای عضو اکو آماده‌باشیم، افزود: از همه مهم‌تر مردم باید از این رویداد مهم کاملاً مطلع باشند؛ تحقق این مهم نیز نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی، به تشکیل کمیته 13 گانه رویداد ساری 2022 اشاره کرد و خواستار تلاش مضاعف همه کمیته‌ها برای میزبانی شایسته از این رویداد مهم شد و ادامه داد: باید با همفکری و هم‌افزایی هر یک از کمیته‌ها که متشکل از کارشناسان همان حوزه هستند بیشترین بهره‌گیری را از این فرصت بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی کمیته‌های اجرایی رویداد 2022 تعالی فرهنگ و ارتقای اقتصاد استان به‌ویژه مرکز استان را شعار این رویداد عنوان کرد که باید با رویکرد توسعه پایدار، حفظ ارزش‌ها و نشاط اجتماعی برگزار شود.

نوبخت ادامه داد: همان‌طور که رویداد ساری ۲۰۲۲ درزمینه سیاسی این فضا را برای مازندران و کشور ایجاد می‌کند که با مسئولان و سفیران کشورهای همسایه ارتباطات سیاسی برقرار کند، درزمینه اقتصادی نیز تأثیرات خود را دارد و باعث می‌شود تا فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مازندران به کشورهای مختلف ایجاد شود و به‌نوعی ورود به بازارهای جهانی گردشگری را رقم می‌زند .

تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی

جواد طالبی شهردار ساری در ادامه این جلسه گفت: در رویدادی که از آن به‌عنوان دروازه معرفی توانمندی‌های متعدد گردشگری مازندران به کشورهای منطقه و عرصه بین‌الملل یاد می‌شود بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای میزبانی این رویداد مهم بسیار ضروری است.

وی افزود: این رویداد علاوه بر نشاط اجتماعی جامعه میزبان، هویت بخشی فرهنگ و پویایی اقتصاد فرصت مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های استان و ساری و جذب سرمایه‌گذار است.

شهردار ساری با یادآوری اینکه مازندران و به‌ویژه ساری در حال آماده شدن برای میزبانی از گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اکو در رویداد بین‌المللی ساری 2022 است، گفت: ماحصل این تلاش باید پویایی اقتصاد را به همراه داشته باشد.

طالبی ضمن اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی استان، افزود: رویداد ساری 2022 یکی از اولویت‌های مهم گردشگری استان است و باید جایگاه استان را در این رویداد مهم به کشورهای اکو و جهانیان نشان دهیم.

وی به تأکیدات استاندار در خصوص این رویداد اشاره کرد و تصریح کرد: مردم باید دستاورد این رویداد را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری به‌خوبی لمس کنند.

شهردار ساری بابیان اینکه همه دستگاه‌های اجرای باید برای برگزاری این فرصت مهم در مرکز استان اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: شهرداری ساری تلاش می‌کند تا نقش خود در این میزبانی را به‌خوبی ایفا کرده و برای هر چه‌بهتر برگزار شدن آن پای‌کار باشد.

ساری 2022 فرصت فاخر برای معرفی ظرفیت‌ها

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در ادامه حضور رسانه‌های خارجی و رایزن فرهنگی را  در انعکاس اطلاعات و اخبار این رویداد مهم دانست و گفت: در این فرصت کوتاه باید بهترین بهره‌برداری را در این دو حوزه داشته باشیم.

وی افزود: باید از فرصت فاخر بیشترین بهره را برده و ظرفیت‌های ساری را در حوزه‌های مختلف به کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.

رویداد 2022 فرصت مناسب برای حضور بخش خصوصی در زمینه گردشگری

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ادامه جلسه به‌ضرورت آماده‌سازی زیرساخت ساری 2022 اشاره و افتتاحیه این رویداد را در اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت:  باید با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم استان و ساری ظرفیت‌های اثرگذار منطقه را در عرصه‌های بین‌المللی معرفی کنیم تا صنعت مهم و اثرگذار گردشگری نقش مهم اقتصادی خود را ایفا کند.

 وی با اشاره به اهمیت برگزاری شایسته این رویداد برای کشور و به‌ویژه مازندران ، افزود : این میزبانی بهترین فرصت استان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، فرهنگی و هنری است.

ایزدی بر ضرورت اهمیت معرفی مازندران در تمام بخش‌ها به‌ویژه فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد و گفت : رویداد «ساری 2022 فرصت مناسب برای حضور بخش خصوصی را در زمینه گردشگری مازندران فراهم می‌کند.

در پایان این جلسه شرح وظایف کمیته‌های 13 گانه از سوی فرماندار ساری به آن‌ها ابلاغ شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهرماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت‌وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذرماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز