خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بهره‌گیری از دانش بومی در رفع نیازهای جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۸۹۶

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای توسعه درحوزه‌های مختلف و رفع نیاز جامعه تلاش مضاعف و از دانش بومی بیشتر بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: ما مسلمانیم و باید سبک زندگیمان با معیارهای دینی خودمان منطبق باشد.

وی بر گفتن شهادتین به عنوان یک ضرورت تکوینی تاکید کرد و افزود:  خداوند نیز بر وحدانیت خود شهادت می‌دهد،جهان هستی کسی را باور داشته و به رسمیت می‌شناسد که به خدای متعال ایمان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هر کسی که شهادتین را بر زبان جاری کند مسلمان است؛ آنگاه از امنیت اسلامی برخوردار است.

 محمدی لائینی به 1 اسفند ؛ سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی؛ روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره و شمار شهدای روحانی در دفاع مقدس را  4 هزار شهید اعلام کرد و افزود: مازندران نیز حدود 400 طلبه و روحانی را تقدیم دفاع از این مرز و بوم کرده است.

 وی به نقش اخلاق در زندگی اشاره کرد و تذکر و نصیحت را ضرورت زندگی هر انسان قبل از مرگ دانست و گفت: باید دل به ارزش‌های اخلاق بسپاریم؛ نام‌گذاری روزی به نام اخلاق و مهرورزی، فرصتی مغتنم برای ترویج اخلاق نبوی و انتقال آن به عموم جامعه است.

او به سوم اسفندماه سالروز آغاز «عملیات خیبر» اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما در این عملیات خوب درخشیدند، اگر آنروز عملیات خیبر داشتیم امروز به جایی رسیدیم که با تلاش جهادگران حوزه نظامی موشک خیبر شکن درست می‌کنیم که هشت برابر سرعت صوت حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه ساری همچنین به 5 اسفدماه روز مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی توان مهندسی کشور ما بسیار زیاد شده است اما در برخی از بخش‌ها آنطور که باید از توان و ظرفیت مهندسان به خوبی بهره‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه نباید نیاز امروز، ما را از پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در حوزه‌های مختلف بازدارد و باید در بدست آوردن نیاز امروز تلاش کنیم، افزود: با وجود توان عظیم مهندسان در کشور چرا باید در صنعت خودروسازی و دیگر صنایع با مشکل مواجه شویم.

او در ادامه منویات مقام معظم رهبری اشاره و انرژی هسته‌ای را از ضروریات کشور در آینده عنوان کرد و فرزندآوری و افزایش جمعیت را از دیگر ضروریات دانست که مسئولان باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشند 

وی به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت : اگر چه در این جشنواره هم هنرمندان متعهد  و هم فیلم‌های خوب همچون " موقعیت مهدی"  داشتیم اما اکران برخی فیلم‌ها  موجب فضای ناامیدی در جامعه شد که باید از ترویج فرهنگ غرب در داخل جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران متذکر شد: دنیای غرب بداند ایران شوروی نیست و اسلام کمونیست نیست؛این مملکت دیگر به دوران ذلت و نوکری به غرب و امریکا برنخواهد گشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز