خبرگزاری کار ایران

سید موسی خادمی:

بودجه عمرانی استان 750 میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۳۶

استاندار لرستان گفت: امسال الگویی در بودجه پیش‌بینی‌شده که مدل مشارکت عمومی خصوصی است و اقدام خوبی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۷ توسط دولت به مجلس تقدیم شده و وضعیت استان در بودجه امسال در شورای برنامه‌ریزی لرستان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه اعتبارات عمرانی در کشور کم شده و میانگین اعتبارات عمرانی استان‌ها حدود 12.5 درصد کاهش‌یافته اما برای استان لرستان این کاهش کمتر از میانگین است.

وی با بیان اینکه در طرح‌های ملی نیز همه استان‌ها کاهشی در اعتبارات ملی دارند، افزود: خوشبختانه امسال الگویی در بودجه پیش‌بینی‌شده که مدل مشارکت عمومی خصوصی است و اقدام خوبی به شمار می‌رود؛ طبق این الگو تعداد زیادی از پروژه‌ها وارد این مدار شده است تا بتوانند از سایر روش‌های تأمین مالی استفاده کنند.

خادمی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های ما در جدول طرح‌های عمومی و خصوصی آمده است، گفت: امیدواریم بتوانیم تحرکی به این پروژه‌ها بدهیم.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به جایگاه استان در جدول بودجه ۹۷ اضافه کرد: در بودجه استانی هشتم یا نهمین استان و در بودجه کلی کمتر از 15استان به شمار می‌رویم.

وی ادامه داد: بودجه عمرانی استانی ما حدود 750 میلیارد تومان است علاوه بر آن بودجه عمرانی ملی و بودجه عمرانی استانی ویژه نیز داریم.

خادمی عنوان کرد: اتفاق مهمی که در بودجه امسال افتاده این است که بودجه آموزش‌وپرورش از ملی تبدیل به استانی شده است و چون عدد بودجه آموزش‌وپرورش بالا است بودجه جاری استان به ‌شدت افزایش‌ یافته است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این موضوع امتیازات و معایبی دارد که امیدواریم بتوانیم از امتیازها استفاده و معایب را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به پروژه‌های سدسازی استان بیان داشت: این پروژه‌ها چند نوع هستند به‌طوری‌که یک سری مطالعه شده‌اند، خیلی‌ها مشکل تخصیص آب ‌داشته و در ابتدای کار هستند، تعدادی دیگر شروع‌ شده‌ اما تخصیص آب ندارند.

خادمی اظهار داشت: دولت و وزارت نیرو این پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند و یک سری تنها به دلیل کمبود اعتبار رها شده‌اند.

استاندار لرستان بیان داشت: باید تلاش کنیم تخصیص آب بگیریم ولی تاکنون استان در این زمینه موفق نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که شده دو پروژه که متوقف مانده بود ازجمله سد معشوره و بختیاری وارد مدار شد و برای سد تاج امیر و شهید بروجردی نیز تلاش می‌شود مشکل حل شود.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز