خبرگزاری کار ایران

شهردار پلدختر:

شهرداری پلدختر امسال 5 هزار نهال غرس می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۳۲۲

شهردار پلدختر گفت: شهرداری پلدختر در اسفند ماه سال جاری پنج هزار درخت کنوکارپوس و 500 در خت چنار راتوسط مردم غرس کند .

 به گزارش خبرنگار ایلنا  از پلدختر ، جهانگیر اکبری در نشست‌خبری اظهار داشت: میدان امید با مساحت 462 متر احداث شده که  تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد .

وی افزود: بوستان‌شقایق در شهر پلدختر به مساحت 2 هکتار برای استراحت واتراق مسافران که از این شهر عبور می‌کنند احداث می‌شود.

شهردار پلدختر با اشاره به اینکه تکمیل دیواره‌ساحلی این شهر به 160میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد بیان کرد: دیواره‌ساحلی که در جریان سیل بهمن 84 بخش‌هایی از آن تخریب شده یک پروژه‌ملی است و در توان و حیطه شهرداری پلدختر نیست.

وی عنوان کرد: 3 میلیارد ریال برای بهسازی دیواره‌ساحلی ردیف گرفته‌ایم ولی حدود 750 میلیون ریال مصوب شده که پاسخگو نیست.

اکبری به وضعیت کشتارگاه پلدختر اشاره کرد و گفت: کشتار گاه این شهر سنتیاست که به طور میانگین روزانه تنها  15 راس گوسفند و گاو در آن ذبح می‌شود که کوره لاشه‌سوز، پمپ‌آب، پمپ‌باد و تانکر آبرسانی آن راه اندازی شده است .

وی تصریح کرد: تبدیل کشتارگاه‌سنتی به صنعتی توسط شهرداری پلدختر امکان‌پذیر نیست زیرا این شهرداری از نظر نقدینگی و منابع مالی با مشکل مواجه است و از لحاظ اقتصادی برای شهرداری مقرون به صرفه نیست.

شهردار پلدختر همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری پلدختر آمادگی دارد که کشتارگاه پلدختر را بهبخش خصوصی واگذار کند و تا کنون در این رابطه دو بار در روزنامه آگهی شدهولی تا کنون کسی از بخش خصوصی استقبال نکرده است .

اکبری اظهار داشت: پایانه مسافربری این شهر، تاکنون به دلیل اینکه مالکیت آن به عهده شهرداری نبوده، شهرداری هم برای آن هزینه نکرده اما از امروز که به مالکیت شهرداری درآمده روی آن کار خواهد شد و محل استراحت مسافران و رانندگان بهسازی و در اولویت قرار خواهد گرفت.

شهردار پلدخترگفت: 26 سال گذشته 38 باب مغازه که آن زمان در حد زمین بایر بودند و اسناد مالکیت آن در اختیار شهرداری پلدختر نبود که این امر مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده بود و مطالبه مردم بوده و شهروندان به شهرداری مراجعات مکرر داشتند .

اکبری اظهار داشت: شهرداری با این شرایط، نمی‌توانست به صورت عملی زمین‌ها را به مردم واگذار کند اما با همکاری‌سپاه و راه و شهرسازی استان و شهرستان با برگزاری بیش از 50 جلسه به صورت محرمانه توانست این اسناد را به مردم واگذار کند.

وی افزود: اسناد پایانه‌مسافربری شهر پلدختر به مساحت 6 هزار و 658مترمربع در حیطه مالکیت شهرداری درآمد که از این نهادها تشکر و قدردانی می‌شود .

شهردار پلدختر بیان کرد: روزانه 35 تن زباله در سطح این  شهر جمع آوری میشود با توجه به این که کارخانه بازیافت هزینه میلیاردی دارد راه اندازیآن در شهر پلدختر مقدور نمی باشد و به صرفه نیست .

وی با بیان اینکه تاکنون 30 سطل‌زباله در سطح‌شهر طی این 2سال اضافه شده عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود چند شهر مجاور به صورت متمرکز می‌توانند کارخانه بازیافت‌زباله را راه‌اندازی کنند.

اکبری گفت: با توجه به اینکه بازار ساخت و ساز و مسکن با رکود مواجه شده، حدود 2 سال کمتر از 60 پروانه ساختمانی صادر شده و با کاهش بیش از 40 درصدی کمک‌های دولتی نسبت به سال‌های گذشته دچار سختی‌های زیادی در ادامه فعالیت شهرداری شدیم و با کمبود نقدینگی نیز مواجه هستیم .

وی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار می‌رود با پرداخت عوارض به موقع، برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر شهرداری را یاری دهند کما اینکه ما اگر مردم اگر نتوانستیم به دلیل کمبود نقدینگی آن‌طور که باید و شاید و در ذهن داشتیم خدمت‌رسانی کنیم، عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز