خبرگزاری کار ایران

انتقاد استاندار لرستان از بی‌توجهی مدیر عامل راه آهن به خطوط ریلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۰۳

متأسفانه بحثبازسازی خطوط راه‌آهن ناحیه لرستان که مدیر عامل شرکت راه‌آهن نسبت به آن بی‌توجه است، باید پررنگ‌تر دیده شود.

استاندار لرستان گفت: متأسفانه بحثبازسازی خطوط راه‌آهن ناحیه لرستان که مدیر عامل شرکت راه‌آهن نسبت به آن بی‌توجه است، باید پررنگ‌تر دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند با اشاره به حادثه خارج شدن قطار باری از ریل در پنج کیلومتری شهرستان دورود از بی‌توجهی شرکت راه‌آهن به بازسازی خطوط فرسوده ریلی ناحیه لرستان انتقاد کرد و گفت: کل طول محور راه‌آهن در استان لرستان ۱۵۵ کیلومتر است که از ایستگاه دورود تا تنگ هفت، حدود ۹۰ کیلومتر را شامل می‌شود و متأسفانه خطوط ریلی این مسیر بازسازی نشده است.

استاندار لرستان ادامه داد: از دورود تا ایستگاه مؤمن‌آباد حدود ۶۵ کیلومتر است که حدود ۵۰ کیلومتر آن بازسازی شده و عملیات اجرایی مابقی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به جلسه خود با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور یادآور شد: اوایل سال جاری در جلسه‌ای با مدیرعامل راه‌آهن کشور تأکید شد که نقطه خطرپذیر خطوط ریلی لرستان از دورود تا تنگ هفت به میزان ۹۰ کیلومتر است و با توجه به اینکه اعتبارات این طرح ملی است، راه‌آهن باید بازسازی خطوط را در این ۹۰ کیلومتر انجام دهد.

بازوند تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق رخ نداد و طی سال جاری شاهد شش سانحه در ناحیه لرستان بوده‌ایم، یعنی به طور متوسط در هر ماه یک سانحه رخ داده است.

وی ادامه داد: به نظر من این اتفاق برای راه‌آهن، یک ریسک بسیار بالا است و نباید راه‌آهن قبول کند که چنین اتفاقاتی در این حوزه رخ دهد و ما امروز هم تأکید داریم که باید شرکت راه‌آهن نسبت به بازسازی خطوط این ۹۰ کیلومتر اقدام کند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بازسازی هر کیلومتر از خطوط ریلی حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مجموع حدود ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است که با توجه به اتفاقاتی که متأسفانه در این ۹۰ کیلومتر رقم می‌خورد این اعتبار رقم بالایی نیست که بخواهیم نگران آن باشیم، اما ممکن است در شش ماه دوم سال هم شاهد این اتفاقات باشیم و امیدواریم این اقدام از سوی راه‌آهن انجام شود.

بازوند در پایان متذکر شد: متأسفانه بحثبازسازی خطوط راه‌آهن ناحیه لرستان که مدیریت عامل شرکت راه‌آهن نسبت به آن بی‌توجه است، باید پررنگ‌تر دیده شود، در غیر این صورت از این به بعد مسئولیت کاملا متوجه شرکت‌ راه‌آهن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز