خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

اجرای طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی برای بیش از ۶۳ هزار دانش آموز ابتدایی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۶۶۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی برای ۶۳هزار و ۷۷۲ نفر دانش آموزان ابتدایی در لرستان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، مریم کوشکی روز یکشنبه - پنجم آدر ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه کشوری ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی، طی تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان ابتدایی اجرا شد. 

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرا شده است، افزود: این برنامه در 4 بخش شامل خدمات آموزشی، پیشگیری (غربالگری، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت تراپی و ...)، درمان و پژوهش اجرا می‌شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان ها را از 25 تا 75 درصد کاهش می‌دهد و بیش از 30 سال است که این ماده در جهان به عنوان یک ماده موثر جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود. 

 کوشکی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش دیده‌ حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده، علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلورایدتراپی را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی و در 2 نوبت در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: از آغاز طرح، تا پایان آبان ماه، در استان لرستان برای 63 هزار و 772 نفر دانش آموز، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز