خبرگزاری کار ایران

معاون سپاه لرستان:

هدف برگزاری کنگره شهدای لرستان ترویج فرهنگ خدمت رسانی به مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۲۰

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب در حیطه فرهنگی، هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور خدمت رسانی اثربخش به مردم است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد محمودوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان از سه سال پیش با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت میدانی وارد عمل شده است.

وی افزود: تاکنون به همت و با تلاش ستاد کنگره ، با مدیریت استانداری ،مدیران استانی و دبیران کنگره در سپاه مراکز شهرستاتها واستان ، فعالیت ها واقدامهای موثری انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با بیان اینکه برگزاری کنگره های شهدا از سال۱۳۷۵ کلیدخورده، گفت: فعالیت‌های کنگره شهدای لرستان در قالب ۱۴ کمیته انجام شده که نتیجه ۱۵۰ جلسه اندیشه ورز، ۴۳ هزارو ۳۳۶ اقدام واجرای ۳۱۴ عنوان برنامه با سند و مدرک کافی است.

وی با تقدیر از پوشش خبری خوب اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان توسط رسانه های استان،  افزود:کنگره شهدای لرستان ۵ پیش اجلاسیه دارد که سه اجلاسیه آن انجام شده و ۲ اجلاسیه شهیدان جاویدالاثر و دانش آموز باقی مانده است.

سرهنگ محمودوند یادآورشد: یک هزارو ۸۰۶ یادواره شهدا در قالبهای آبروی محله، پایگاه ،حوزه ها ،شهرستانی و استانی ،قشری و موضوعی در سطح استان لرستان برگزارشده است.

وی افزود: اقدام‌ها در حوزه دیجیتال شامل ۲۰ قسمت پویانمایی، ۱۵ پویش مجازیو در حوزه صدا وسیما شامل بیش از ۱۴هزار دقیقه در رادیو و۲۰ هزار برنامه تلویزیونی در قالب کلیپ، نماهنگ، مستند ،میان‌برنامه و به صورت ترکیبی می باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان به فعالیت‌های حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: ساخت مستند مادران و همسران شهید لرستان در ۲۴ و ۱۵ قسمت در قالب تولید مجموعه نقش زنان استان در دفاع مقدس، افتتاح ۱۱ پارک بانوان که با رایزنی و تلاش ستاد کنگره انجام شده ازفعالیت‌های این حوزه است.

وی افزود:۱۴ رویداد چند جانبه‌ای کشوری در سطح استان در حوزه ورزش در راستای کنگره انجام شده ،۵۰ صعود به قله‌های مرتفع کوهستانی در استان، کشور و جهان صورت گرفته ،۱۶ اردوی تیم ملی به نام شهدا در استان رقم خورده و از ۵۸۰ قهرمان ملی، آسیایی و جهانی به نام شهدا تجلیل شده است.

سرهنگ محمودوند یادآورشد:برگزاری۶۷ جشنواره فرهنگی، هنری ،اجرای ۴۱ مورد آماده سازی، سرود خیابانی وتجلیل از یک هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دانش آموز و فرهنگی از اقدام‌ها در حوزه دانش‌آموزی است.

وی افزود: برگزاری ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس در راستای کنگره انجام شده که نمایشگاه لرستان در این حوزه در استان قم به عنوان برتر معرفی شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان گفت:۲۵ عنوان ساخت کلیپ ،عکس نوشته روحانیت و یک سرود و تجلیل از ۹۳ خانواده شهید روحانی از دیگر اقدام های در راستای کنگره شهدای لرستان است.

وی به خدمات اجتماعی ستاد کنگره لرستان اشاره کرد و افزود: سرپرستی ۶هزار و۵۵۵ کودک یتیم و آزاد سازی ۶هزار و۶۵۵ زندانی معسر ، اهدا ویلچر، تسویه حساب بدهی‌های خانواده‌های بی‌بضاعت در سوپری‌های سر کوچه از دیگر اقدام ها است.

سرهنگ محمودوند یادآورشد: برگزاری هفت یادواره شهدای دانشجو در حوزه دانشگاه ،۱۲ مصاحبه علمی،۶ حمایت از ۱۴ پایان نامه تحصیلاتی تکمیلی با عنوان شهدا نیز از فعالیت‌ها در راستای برگزاری کنگره شهدای استان است.

وی از ساخت فیلم فاخر "از حاج عمران تا کربلا" خبرداد و افزود: این فیلم در راستای کنگره،با تشکیل شورای مرکزی از سپاه، روایت فتح، استانداری لرستان و ستاد کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان کلید خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز