خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد؛

تشکیل کمیته ویژه مهار تورم و تغییر برخی مدیران در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۳۶

استاندار لرستان از تشکیل کمیته مهار تورم در استان خبر داد و گفت: متاسفانه سال‌ها است که شاهد تورم در استان هستیم ، بدون اینکه در این مورد کار خاصی انجام شده باشد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه - یازده خرداد ماه  - در جلسه تحقق شعار سال اظهار داشت: در همین راستا باید علاوه بر بررسی و آسیب شناسی چرایی و علت تورم بالا در استان، راه حل های منطقی و علمی برای برون رفت از این وضعیت نیز تدوین و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار امسال مبنی بر " مهار تورم و رشد تولید" برای لرستان از اهمیت بسیاری برخوردار است تصریح کرد: این استان سالیان سال گرفتار موضوع تورم بوده است و با وجودی که همه دست اندرکاران زحمت کشیده و اقداماتی انجام داده اند اما خروجی چندانی مشاهده نمی شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: تورم به معنای ناترازی و بیماری در عرصه تولید، مبادلات اقتصادی، عرضه و توزیع است و کمیته شعار سال نیز با هدف آسیب شناسی و ارائه راهکار و با حضور اساتید و صاحبنظران اقتصادی در کنار دستگاه های اجرایی مربوط به اشتغال، اقتصاد، بودجه، تولید و صنعت فعال شده است.

زیویار با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر این کمیته ادامه داد: باید بیش از ۴۰۰ کالایی که نرخ تورم آنها محاسبه شده بررسی، با شرایط کشور مقایسه وعلت تورم بالای برخی کالاها مشخص شود.

استاندار لرستان ، تشخیص علت را اولین راه حل دانست و افزود: دستگاه های اجرایی باید نسبت به بررسی تولید، توزیع و کسری هریک از این اقلام اقدام کنند تا بتوان در جلسات بعدی به طور موضوعی و مشخص تصمیم گیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز