خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای لرستان:

بیکاران به سمت مهارت‎آموزی بروند / تا فرهنگ پشت میز نشینی هست، مهارت آموزی مفهوم ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۶

مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای استان لرستان: افراد بیکار و فاقد مهارت در لرستان باید به سمت مهارت‎آموزی پیش روند تا فرهنگ پشت میزنشینی از جامعه رخت بربندد.

ایلنا: مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای استان لرستان اعتقاد دارد که افراد بیکار و فاقد مهارت در لرستان باید به سمت مهارت‎آموزی پیش روند تا فرهنگ پشت میزنشینی از جامعه رخت بربندد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " قباد بیرانوند " در جمع خبرنگاران از مسئولان تأمین اجتماعی خواست تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که کارت مهارت دریافت می‎کنند، در کجا فعالیت دارند.
" بیرانوند " تصریح کرد: باید فرهنگ مهارت را در جامعه نهادینه و سپس بحثمهارت را پیگیری کنیم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‎های پیشرفته اروپا ۷۰ درصد علوم در جهت کسب مهارت و ۳۰ درصد باقی‎مانده درراستای تولید علم برنامه‎ریزی می شود که این مهم در کشور و استان لرستان برعکس است.

مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای استان لرستان با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال یادآور شد: ۶۵ درصد افرادی که دارای مهارت هستند در کمتر از سه ماه شغل پیدا می‎کنند در حالیکه ۱۰ درصد افراد تحصیل کرده دانشگاه به‎صورت غیرقانونی می‎توانند به شغلی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برخی‎ افراد جهت دریافت کارت مهارت و بیمه شدن اقدام به فراگیری یک مهارت می‎کنند، اظهار کرد: وظیفه فنی‎وحرفه‎ای تنها آموزش افراد است نه پیگیری آنها که به کجا می‎روند و چه می‎کنند.

" بیرانوند " اضافه کرد: کارگران ساختمانی گروهی از کارگران واقعی هستند که در میادین شهرها مستقرند و در انتظار انجام کار هستند در حالیکه هر چه تبلیغ می‎کنیم که آنها به فنی‎وحرفه‎ای مراجعه و کارت مهارت جهت بیمه تأمین اجتماعی دریافت کنند، به نتیجه نرسیدیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران ساختمانی استان فاقد کارت مهارت هستند، اذعان کرد: اخیراً ۴۷۵ نفر از کارگرانی که در میادین شهر مستقرند جهت کسب مهارت و دریافت کارت به فنی و حرفه ای لرستان مراجعه کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز