خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری قزوین خبر داد؛

حفر ۱۵ و لایروبی ۴۲حلقه چاه جاذب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۹۰

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از حفر و لایروبی چاه های جاذب، رودخانه ها و انهار سطح شهر خبر داد.

مجتبی منتظری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش و لزوم لایروبی و آماده سازی انهار و چاه های جذبی شهر جهت هدایت آبهای سطحی، تمامی چاه ها، رودخانه ها و کانال ها ی سطح شهر لایروبی وپاکسازی شدند.

به گزارش ایلنا قزوین؛ منتظری افزود: به منظور جلوگیری ازبروز آب گرفتگی خیابان ها و معابر شهر تمامی چاه های جاذب، بازبینی وبنا به نیاز تعد اد قابل توجهی از آنها لایروبی وحفر مجدد شدند.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و شروع بارشها حسب گزارشات موردی و اطلاعات موجود در سازمان تعداد قابل توجهی از چاه ها علی الخصوص در محدوده بازار سنتی قزوین بازبینی گردید، از ۲۰۷۴حلقه چاه جاذب موجود در سطح شهر قزوین تعداد ۲۷ حلقه چاه با توجه به نیاز لایروبی و گسترش و ۷ حلقه چاه جدید نیز حفرشد.

منتظری شرایط تعداد کمی از چاه ها را غیر قابل استفاده اعلام کرد و خاطر نشان کرد: تعداد ۳۰ حلقه چاه جاذب در سطح شهر به دلیل پر شدن و خرابی دیواره ها غیر قابل استفاده بود که تمامی آنها شفته ریزی و مسدود شدند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهردا ی قزوین در خصوص چاه های موجود در بازار بزرگ قزوین نیز اعلام کرد: در محدوده بازار قزوین ۵۸ چاه جذبی وجود دارد که با توجه به بافت قدیم آن و حساسیت موضوع بخش عمده ای از این چاه ها بازبینی شدند، از این تعداد ۱۵حلقه چاه لایروبی و گسترش داده شد، ۸ حلقه چاه جدید نیز در محل حفر گردید تا در مواقع بارندگی مشکلی در خصوص آبگرفتگی در بازار مشاهده نشود.

وی در ادامه افزود: بدنبال بازبینی چاه های بازار تعداد ۲۳ حلقه چاه ناشناخته و بدون شناسنامه یافت شد که تمامی آنها با اصول کارشناسی شده شفته ریزیی، پر و بی خطر سازی گردید.

منتظری تسهیل در جمع‌آوری، هدایت و دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف سطح شهر را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: حفر و لایروبی چاه‌های جاذب در سطح شهر علاوه بر رسوب‌گیری، از وقوع سیل و آب‌گرفتگی‌های سطح شهر جلوگیری کرده و می‌تواند راه‌کاری مناسب به منظور کنترل و هدایت جریان آب‌گرفتگی‌های سطحی شهر باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین هر ساله میزان قابل توجهی برای بازبینی، لایروبی و حفر چاه های جاذب در سطح شهر هزینه میکند به طوری که در سال جاری تا کنون به غیر از محدوده بازار مبلغ دو میلیارد ریال و برای چاه های بازار مبلغ سه میلیارد ریال هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری چهار میلیارد ریال دیگر نیز در این بخش هزینه شود.

این مسئول اظهار کرد: هر چاه جذبی بنا به موقعیت فیزیکی محل و شرایط استحکام زمین از ۲۰ متر تا ۲۰۰ متر حفر می شود که به طور میانگین برای هر متر مکعب حفر و لایروبی این چاه هانهصد هزار ریال هزینه می شود.

منتظری در ادامه سخنانش از لایروبی و پاکسازی انهار و کانال های سطح شهر خبر داد و افزود: در هدایت آبهای سطحی در مواقع بارش علاوه بر چاه های جذبی نقش انهار و کانالها نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که بخش عمده حجم آبهای سطحی توسط جوی ها و انهار به خارج از شهر هدایت می شود.

به گفته وی: عمده کانالها و انهار در سطح شهر لایروبی و پاکسازی شده اند و شرایط برای هدایت آبهای سطحی در زمان بارش متعارف فراهم است. وی هزینه هر تن لجن خارج شده از انهار سر پوشیده رانیز سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

منتظری در پایان ابراز امیدواری کرد تا با انجام این اقدامات در سال‌جاری در صورت بارندگی های متعارف و در حد انتظار هیچ‌گونه آب‌گرفتگی مشاهده نگردد و شهروندان بتوانند از این نعمت الهی بهره مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز