خبرگزاری کار ایران

یک هنرمند نقاشی:

هنر و نقاشی می‌تواند برای مخاطب آگاهی بخش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۱۸۱

هفته آینده نمایشگاه نقاشی در محمدیه برگزار می‌شود

یک هنرمند نقاشی در قزوین گفت: هنر در هر نوعی که باشد چه نقاشی و چه سایر بخش‌ها علاوه بر جنبه زیبایی و هنری می‌تواند آگاهی بخش باشد و اهمیت موضوع‌هایی مانند ضرورت حفظ و توجه به حیات وحش را به جامعه منتقل کند و با همین رویکرد حیات وحش را به تصویر می‌کشم.

کتایون مافی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: از کودکی به نقاشی علاقه داشتم، اما در سه سال گذشته، با راهنمایی استادم فعالیت جدی و حرفه‌ای را آغاز کردم و بیشتر با رنگ روغن و اکریلیک کار می‌کنم.

این هنرمند نقاشی ادامه‌ داد: بیشتر موضوع‌هایی که انتخاب می‌کنم حیات وحش و لباس اقوام است که دلایل خاصی برای انتخاب این موضوع‌ها دارم.

حیات وحش و قومیت‌ها را به تصویر می‌کشم

وی عنوان کرد: حیات وحش یکی از موارد مهمی است که در زندگی ما تأثیر دارد، برای اولین بار پلنگ کوه دنا را به تصویر کشیدم، عکاس آن برای ثبت عکس یک ماه را در کوهستان سپری کرده بود، به نظرم به تصویر کشیدن آن و پلنگ‌هایی که در حال انقراض هستند می‌تواند در حفظ آن‌ها موثر باشد.

مافی بیان کرد: درباره به تصویر کشیدن قومیت‌ها هم باتوجه به اینکه خودم "کُرد" هستم دوست دارم قومیت من بیشتر شناخته شود و برای همین زیبایی‌های آن را به تصویر می‌کشم.

وی عنوان کرد: با یک مستند ساز که درحال تهیه داستان زندگی یکی از شهدای شهر یاسوج است به‌عنوان طراح همکاری دارم که در حال حاضر در مرحله انیمیشن سازی قرار دارد.

این هنرمند نقاش با اشاره به برپایی گالری آثار خود گفت: از سه سال پیش که فعالیت حرفه‌ای را آغاز کردم تا امروز سه نمایشگاه گروهی در تهران داشتم که استقبال خوبی از آن‌ها شد، یک نمایشگاه انفرادی هم در خانه محصص داشتم که زیاد مورد استقبال قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: پنجمین نمایشگاه هم از شنبه تا چهارشنبه هفته پیش رو از ساعت 10 الی 13 در مجتمع نیایش محمدیه برپا می‌شود.

هنرمندان برای برگزاری دوره‌های آموزشی به حمایت نیاز دارند

مافی با بیان اینکه هنرمندان به حمایت نیاز دارند، گفت: یک زمانی اداره کل ارشاد حمایت خوبی از هنرمندان داشت و برای برگزاری کلاس آموزشی قول پرداخت تسهیلات را هم داده بودند؛ اما تا امروز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت اقتصاد هنر، نیاز داریم برای برگزاری کلاس‌ها و فروش آثار با ما همکاری شود، چرا که از محل فروش آثار درآمد قابل توجهی کسب نمی‌کنیم و از بازدیدهای انفرادی در استان استقبال زیادی نمی‌شود.

این هنرمند نقاشی خاطرنشان کرد: هنرمندانی داریم که مدرک دارند اما در خانه نشسته‌اند و شرایط و مکانی برای برگزاری آموزش ندارند، خود من حاضرم دانشی که آموخته‌ام را رایگان به هنرجویان آموزش دهم؛ اما مکانی برای برگزاری کلاس ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز