خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری استان:

کانون پرورش فکری قزوین یک درصد دانش‌آموزان استان را پوشش می‌دهد/ عدم توجه جدی به حوزه کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۲۵۵

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: در کانون ۱۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار و یک مرکز پستی و حدود ۸۵ پرسنل داریم که این میزان نسبت به تعداد دانش‌آموزان بسیار کم است و صرفا یک درصد دانش‌آموزان استان را پوشش می‌دهیم و امکان ارائه خدمات برای همه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری هفته ملی کودک، پیش از ظهر امروز با شعار "کودکی بهتر، زندگی بهتر" در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

سید علی‌اکبر موسوی در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه دوران کودکی گفت: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند ادعای پیشرفت و آبادانی داشته باشد، بدون اینکه به موضوع کودک توجه کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته درجریان اغتشاشات مشخص شد که برای درگیری کودکان و نوجوانان به مسایل اجتماعی برنامه‌ریزی وجود دارد و این موضوع‌ها به مدرسه‌ها هم کشیده شد؛ این نشان می‌دهد ما جامعه‌ای عادی نیستیم و در یک جنگ ترکیبی قرار داریم که کودکان هم جزئی از آن هستند.

وی بیان کرد: در کانون پرورش فکری با کمک مربیان در تلاش هستیم کودکان را با فرهنگ بومی، ملی و دینی خود آشنا کنیم و استعدادهای آن‌ها را به سمت فرهنگ معیار سوق دهیم.

عضویت ۸۲۰۰ نفر در کانون پرورش فکری قزوین

این مسئول عنوان کرد: ۸ هزار و ۲۰۰ نفر عضو کانون استان هستند و ۱۹۱ هزار جلد کتاب داریم که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در سال گذشته ۶۸ هزار جلد کتاب به امانت برده شد.

موسوی اظهار کرد: ۶۸ درصد اعضا کودک و ۳۲ درصد نوجوان هستند؛ همچنین از این اعضا ۶۵ درصد دختر و ۳۵ درصد پسر هستند.

وی اضافه کرد: برای هفته ملی کودک ۴۰۰ برنامه در مراکز استان خواهیم داشت که دیدار اعضا و مربیان با استاندار و امام جمعه قزوین، جشن پرواز بادبادک‌ها، اجرای نمایش با نمایشخانه سیار در شهرستان‌های استان، دیدار با کودکان بیمار بیمارستان قدس، برگزاری فستیوال بازی‌های خلاق، بازدید از مکان‌های تاریخی و عضویت رایگان در کانون ازجمله آن‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: در سال گذشته ۲۵۵ کارگاه برگزار شد، برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، اولین جشنواره راویان غدیر، برگزاری مهرواره با محویت بازی‌های بومی و محلی از دیگر اقدامات کانون در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: امسال حدود ۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون افزوده شد، همچنین برای زائران کودک اربعین در راستای اجرای برنامه فرهنگی مربی اعزام شد.

تولید کنسرت نمایش کودک و نوجوان برای اولین بار در کشور

این مسئول بیان کرد: در حوزه موسیقی برای کودک و نوجوان ضعف جدی داشتیم، به همین دلیل "فسقل بند" شکل گرفت و پس از تهیه چند ترک، کنسرت نمایش از زبان عروسک‌هایی که در کانون طراحی شده بود اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت که این اقدام برای اولین بار در استان و کشور بود.

وی ادامه داد: در جشنواره قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای اعضا و مربیان رتبه اول و در مرحله کشوری مقام دوم را کسب کردند و امسال هم مرحله استانی این جشنواره با چهار محوریت از بیستم تا بیست و دوم آبان و مرحله کشوری در آذر ماه برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: امسال برای اولین بار در آوج یک خانه بازی افتتاح شد و هدف ما داشتن خانه بازی در تمام مرکزها است.

مرکز نجوم در کانون استان راه‌اندازی می‌شود

وی بیان کرد: در سطح استان مرکز نجوم نداشتیم، با پیگیری‌های صورت گرفته ۳ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز بودجه جذب شد که تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: حدود ۵۰ نفر از مربیان و اعضای کانون در جشنواره‌ها و مهرواره‌های ملی و بین‌المللی برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: انیمیشن بچه زرنگ که ساخته کانون است امسال روی پرده سینماهای استان می‌رود.

این مسئول اظهار کرد: به حوزه کودک و نوجوان توجه چندانی نمی‌شود که البته این موضوع کشوری است، اتفاق‌های خوب محصول همکاری همکاران کانون است و نیاز داریم رسانه‌ها به حوزه کودک و نوجوان توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی جذب شد و درآمدهای ما بیشتر بر مبنای داشته‌های خود کانون است، برای نمونه ۵۰۰ میلیون از اجرای نمایش درآمد داشتیم.

برگزاری دوره فلسفه برای کودکان و نوجوانان

موسوی گفت: در حوزه فلسفه برای کودکان و نوجوانان یک دوره آموزشی برای مربیان برگزار خواهد شد، درحال حاضر هم چند مربی در این حوزه توانایی دارند و در آینده برای این حوزه هم کلاس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تولید آثاری مانند عروسک به‌صورت انبوه به سرمایه‌گذار خصوصی نیاز دارد، ضمن اینکه معرفی و هویت‌سازی عروسک‌ها هم اهمیت دارد و باید به شکل ملی به آن نگاه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بیان کرد: با خیرین برای اجرای فعالیت‌ها صحبت شده اما معمولا موفق نمی‌شویم که حمایت آن‌ها را جذب کنیم، نیاز داریم در حوزه کار فرهنگی تبلیغ شود تا این حوزه‌ها هم در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز