خبرگزاری کار ایران

منابع تغذیه بدون وقفه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۲۲

منابع تغذیه اضطراری که به عنوان منبع تغذیه پشتیبان نیز شناخته می‌شوند، با ارائه برق مداوم به سیستم‌های حیاتی شما، مانند رایانه‌ها و تجهیزات شبکه، در صورت قطع برق، کسب‌وکار شما را فعال نگه می‌دارند. قبل از خرید یک دستگاه یو پی اس، باید بدانید که چه مدت عمر می کند. در این وبلاگ به مدت زمان ماندگاری آنها و عواملی که بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد بحث می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منبع تغذیه اضطراری یا UPS دستگاهی است که برق اضطراری کامپیوتر یا سایر تجهیزات الکتریکی را در صورت قطع برق تامین می کند. منابع تغذیه بدون وقفه چقدر دوام می آورند؟ پاسخ به این سوال دشوار است زیرا بستگی به نوع و مدل یو پی اس و همچنین باری دارد که حمل می کند. با این حال، به طور کلی، منبع تغذیه بدون وقفه بسته به اندازه و ظرفیت واحد می تواند چند دقیقه یا چند ساعت دوام بیاورد.

عمر یو پی اس چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری یک یو پی اس قبل از نیاز به تعویض بستگی به مدل آن دارد. طول عمر یو پی اس و باتری یو پی اس 200 آمپر صبا به عوامل زیادی بستگی دارد.

عوامل موثر بر عمر یو پی اس

عمر یک یو پی اس می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر محیط در حال استفاده آن قرار گیرد. عواملی مانند کیفیت برق ورودی، دمای باتری و فرکانس چرخه‌های دشارژ یو پی اس همگی می‌توانند بر طول عمر آن تأثیر بگذارند.

مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی، هرچه کیفیت برق ورودی بالاتر باشد، یو پی اس کارآمدتر است. یک یو پی اس باید به منبع تغذیه ای وصل شود که برق پاکی را برای باتری های آن تامین کند. بسته به اینکه کسب و کار شما هر چند وقت یک بار دچار خاموشی یا خاموشی می شود، این موضوع بر مدت زمان دوام منبع تغذیه پشتیبان شما تأثیر می گذارد.

تخلیه بیش از حد یک یو پی اس نیز می تواند طول عمر آن را کاهش دهد زیرا برای سالم نگه داشتن باتری آن نیاز به تخلیه منظم دارد. اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از دستگاه یو پی اس خود ببرید، باید سعی کنید قبل از شارژ مجدد، بیش از حد اجازه ندهید آن را تخلیه کنید.

همچنین باید از شارژ بیش از حد واحدهای خود یا اجازه تخلیه بیش از حد عمیق آنها خودداری کنید زیرا این امر بر طول عمر کلی باتری های صبا باتری که در سیستم کار گذاشته شده اند، تأثیر می گذارد.

دستورالعمل های کلی برای طول عمر یک یو پی اس. طول عمر عمومی یک دستگاه الکترونیکی یو پی اس هشت تا ده سال است، باتری ها بسته به شرایط محل، سه تا پنج سال عمر می کنند.

چگونه طول عمر یو پی اس را افزایش دهیم.

طول عمر یک یو پی اس بسته به اندازه واحد و میزان توانی که برای محافظت از آن در نظر گرفته شده است متفاوت خواهد بود. به طور کلی، یک یو پی اس کوچک می تواند تا 10 دقیقه برق را تامین کند، در حالی که یک یو پی اس بزرگ می تواند تا یک ساعت برق را تامین کند و این بستگی به این دارد که باتری یو پی اس 155 آمپر صبا در آن به کار رفته است یا باتری دیگر با قدرت کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

اگر می خواهید یو پی اس شما به اندازه کافی دوام بیاورد، راه هایی وجود دارد که می توانید از کاهش طول عمر آن جلوگیری کنید. شما باید از وارد کردن فشار بیش از حد به سیستم پشتیبان خود یا استفاده از آن به عنوان یک ژنراتور موقت برای تجهیزات دیگر خودداری کنید. در عوض، آن را فقط برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید، فعال  نگه داشتن سیستم های حیاتی خود در صورت قطع برق.

چگونه بفهمیم که باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا نیاز به تعویض دارد؟

یک یو پی اس باید حدود پنج سال دوام بیاورد، اما چند عامل وجود دارد که بر طول عمر یو پی اس شما تاثیر می گذارد.

1) تعداد دفعات قطع برق

2) تعداد وات مورد نیاز تجهیزات شما

3) اندازه یو پی اس شما و تعداد تجهیزات متصل به آن

4) نوع باتری مورد استفاده در واحد شما

5) عوامل محیطی (گرما، سرما)

6) کیفیت شیوه های تعمیر و نگهداری باتری و سازنده

نکات نگهداری باتری یو پی اس

شما سیستم UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) مناسبی دارید تا در صورت قطع برق، پل برق پشتیبان را برای تجهیزات خود فراهم کنید. سیستم یو پی اس در برابر نوسانات محافظت می کند، شما را در زمان خاموشی های کوتاه تر در حال اجرا نگه می دارد، یا امکان خاموش شدن دلپذیر را در زمان های طولانی تر فراهم می کند. بنابراین، جای نگرانی نیست، درست است؟

بله، اگر باتری 2 ولت 800 آمپر صبا پشتیبان شما جوان، سالم و کاملا شارژ شده باشد. در حالی که یک سیستم UPS به عنوان یک بیمه نامه برای تجهیزات شما عمل می کند، اطمینان از اینکه باتری به خوبی نگهداری می شود برای اطمینان از آماده بودن سیستم UPS شما در هنگام قطع برق بسیار مهم است. از بین تمام دلایل خرابی یو پی اس، نیمی از آنها به دلیل خرابی باتری است.

چه چیزی بر عمر باتری تاثیر می گذارد؟

زمان

روشن ترین دستورالعمل برای تعیین اینکه آیا باید باتری خود را تعویض کنید یا خیر است. بیشتر باتری‌های یو پی اس عمر مورد انتظار 3 تا 5 سال دارند، اما عوامل دیگری مانند دما، رطوبت و فرکانس رویدادهای برق نیز می‌توانند عمر باتری را کاهش دهند.

دما

مطمئن شوید که واحد UPS شما در مکانی خنک و خشک قرار دارد. اگر باتری ها در محیطی بسیار گرم یا خیلی سرد کار کنند، می تواند توانایی آنها را در ذخیره انرژی کاهش دهد. به طور کلی، برای هر 15 درجه فارنهایت متوسط ​​دمای بالای 77 درجه فارنهایت، عمر باتری 50 درصد کاهش می یابد. برای جریان هوای مناسب، حداقل 2 اینچ فضا در هر طرف واحد یو پی اس خود بگذارید. توصیه دمای سازنده باید به شدت رعایت شود.

رطوبت

گرما و رطوبت اغلب دست به دست هم می دهند. رطوبت بیش از حد نیز می تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد. در محیط‌های کنترل‌شده‌تر با قدرت ثابت، احتمالاً می‌توانید برای عمر باتری نزدیک‌تر به ۵ سال برنامه‌ریزی کنید. اکثر سازندگان یو پی اس حداکثر رطوبت نسبی یک محیط امن برای یو پی اس را مشخص می کنند. از نصب یو پی اس در نزدیکی پنجره های باز یا مناطقی که رطوبت بالایی دارند خودداری کنید.

فراوانی رویدادهای برق

مشکلات کیفیت برق، مانند نوسانات ولتاژ، اعوجاج هارمونیک، نویز و قطع برق می تواند باعث خاموش شدن یو پی اس و فعال شدن باتری 6 ولت 200 آمپر صبا پشتیبان شود. پس از اینکه یک یو پی اس در هنگام قطع برق با باتری کار کرد، باتری برای استفاده در آینده شارژ می شود، رویدادی که به عنوان چرخه تخلیه شناخته می شود. هر بار تخلیه و شارژ مجدد، کمی ظرفیت باتری را کاهش می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز