خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

قرآن برای رشد بشر در مقوله‌های علمی برنامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۶۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تمسک به قرآن را راه سعادت بشر خواند و گفت: قرآن برای رشد بشر در همه ابعاد از جمله مقوله‌های علمی نیز برنامه دارد که راه استفاده از این برنامه ها تعمق کردن در این کتاب الهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی طهرانچی روز دوشنبه در بیست و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، افزود: ما نباید تنها به ظواهر قرآن توجه کنیم بلکه باید به بطن آن دقت داشته باشیم، چرا که این کتاب الهی نقشه راه ما را در زندگی به خوبی و درستی ترسیم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید فراتر از قرائت به قران پرداخت و برای هرکدام از آیه های قرآن تامل و اندیشه کرد، گفت: قران این کلام وحی برای رشد و تعالی همه تمدن ها برنامه دارد.

وی با بیان اینکه با قرآن می‌توان به عالی ترین مقام ها و مدارج ایمانی دست یافت،اظهار کرد: اگر این معجزه الهی نبود حقیقت عالم هستی بر ما کتمان می‌ماند.

طهرانچی افزود: قرآن حقیقتی انکار ناپذیری است که راهنمای همیشگی ما است و رابطه همه مباحث دنیا و طبیعت، انسان، جامعه و خداوند در آن تبیین شده و لازم است همه افراد جامعه به ویژه اهالی علم و دانشگاه از این ظرفیت بی نظیر برای رشد علمی و معرفتی خود به خوبی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم بدانیم در عالم چه خبر است باید الگوی علمی خود را در قرآن پیدا کنیم و در آن تحقیق و پژوهش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز