خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

کتاب عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۸۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و باارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب این دانشگاه، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه، افتخار این است که فرهنگ و باورهای دینی ما، بر پایه ارزش، بینش، دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار است افزود: خداوند متعال، معجزه ابدی آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده است.

وی قرآن کریم را سرآمد همه کتاب های بزرگ خواند و گفت: همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند، با کتاب می بالند و تجربه های خود را به کتاب می سپارند؛ همچنین پیشینه فرهنگی ما و شمار کتاب ها و کتاب خانه ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: ما وارثان نظام گرانبها، فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی بوده که اطلاعات و آگاهی ما از آثار گرانبهایی است که از بزرگان ما به ارثرسیده و ما نیز وظیفه داریم تا این آثار گرانقدر را به نسلهای آینده انتقال دهیم و کتاب بهترین وسیله برای این کار خواهد بود.

امیرتیموری با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، افزود: این نمایشگاه به دلیل توجه ویژه به فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتتاح شد که از استقبال خوبی هم برخوردار است.

وی کتاب را مظهر فکر، علم و اندیشه دانست و افزود: گیلان، استان عالم پرور و مهد خردمندان است و بزرگانی که در این استان رشد کرده اند منشاء خیر و برکت برای جهانیان و بشریت هستند؛ ماندگاری علم از طریق کتاب امکان پذیر است و امروز آنچه مکتوب شود برای نسل آینده باقی می ماند.

امیرتیموری خاطرنشان کرد: طالبان علم و فضیلت به دنبال کتاب هستند و گاهی برای دسترسی به کتاب با مشکل مواجه شده که یکی از راههای دسترسی آسان به کتاب برگزاری نمایشگاهها خصوصا در مراکز علمی کشور است.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، به همت حوزه فرهنگی این واحد دانشگاهی و با همکاری حوزه پژوهشی از تاریخ ۲۶ آبانماه ۱۳۹۳ به مدت یک هفته دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز