خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد:

دانشکده خبر برای ادامه تحصیل فعالان عرصه رسانه تاسیس می شود

کد خبر : ۱۹۳۹۷۳

با توجه به علاقه خبرنگاران برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری امیدواریم با همکاری معاونت های مختلف و جذب هیات علمی مورد نظر به زودی شاهد راه اندازی دانشکده خبر در دانشگاه آزاد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی گفت: به دنبال تاسیس دانشکده خبر در دانشگاه آزاد هستیم تا فعالان این عرصه بتوانند با دریافت تسهیلاتی در رشته های مختلف در دانشگاه تحصیل ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایلنا، میرزاده امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران بسیار زیادی بودند که با تلاش های خود منشا تحولات سیاسی اجتماعی و فرهنگی بسیاری شدند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تمامی خبرنگاران به راستی نماد مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی هستند، تصریح کرد: خبرنگاران چشمان بیدار و وجدان جامعه بشری هستند و تصویرگر زمان خویش و می توانند صدای مظلومان تاریخ را به گوش تمامی افراد برسانند.

میرزاده یکی از ارکان حقوق بشر را آزادی انسان ها در اطلاع رسانی دانست و گفت: اطلاع رسانی دقیق مناسب انصاف تعهد و مسئولیت حق تمامی انسان ها است و هر خبرنگار عکاس و فیلمبرداری باید بدون موضعگیری سیاسی اخبار و واقعیت را به مردم و دولتمردان منتقل کند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: در کشور ما و در همه جای دنیا بدون وجود مطبوعات آزاد و مستقل رشد و پیشرفتی همراه با عدالت ساخته نخواهد شد و این جا نقش خبرنگار به خوبی مشخص می شود.

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی و اسلامی برای خبرنگاران ما بسیار راهگشا و آموزنده خواهد بود، گفت: خبرنگار باید تنها به خاطر خدا به دنبال شهادت عدالت و قسط کار کند و نباید به هیچ وجه از جاده انصاف و اعتدال خارج نشود و این تقوای کاری برای خبرنگاران است.

وی تبیین را یکی دیگر از موضوعات مهم کار خبری خواند و گفت: خبرنگاران نباید قبل از تبیین دقیق خبر آن را منتشر کنند زیرا شاید این باعثضربه و آسیب برای انسان دیگری شود، آسیبی که به سادگی جبران آن امکانپذیر نباشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فردی اگر به جریان یا گروهی خاصی وابسته بود اهمیتی ندارد مهم بی طرفی و خارج نشدن از مسیر اعتدال است، اظهار داشت: هم اکنون در تمامی دستگاه ها و نهادها فعالیت مثبت در حال انجام است و مهم بیان دقیق این واقعیت ها به درستی و بدون حب و بغض است.

میرزاده ادامه داد: وقتی تصمیمی در راستای رشد و تعالی اجتماعی فرهنگی کشور در دانشگاه آزاد مطرح شده است به نظر می رسد که باید به خوبی این خبر را دوستان در خبرگزاری ها بدون توجه به وابستگی های خود منتشر کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات نخستین شورای است که در دانشگاه آزاد تشکیل شده است که امیدوارم نتایج جلسات این شورا، به تعامل بیشتر و بهتر با رسانه ها و فعالان این عرصه منجر شود.

وی از تاسیس دانشکده خبر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به علاقه خبرنگاران برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری امیدواریم با همکاری معاونت های مختلف و جذب هیات علمی مورد نظر به زودی شاهد راه اندازی دانشکده خبر در دانشگاه آزاد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: بنده به سهم خود از تمامی انتقادها و پیشنهادهای خبرنگاران و اصحاب رسانه استقبال می کنم زیرا معتقدم نظرات و پیشنهادات شما عزیزان به دلیل ارتباط گسترده با اقشار مختلف مردم بسیار راهگشا خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های صادره در این دانشگاه در فرآیند خبرهای تولید شده توسط شما خبرنگاران و انتقاداتی که به ما می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

میرزاده خواستار تشکیل جلسات آگاهی بخشی بیشتر با اصحاب رسانه شد و برگزاری این گونه جلسات را گام موثری در جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه در سطح ملی و بین المللی دانست.

وی از خبرنگاران خواست تا در مسیر رسالت خود دقیق، استوار، محکم و خدشه ناپذیر حرکت کنند و حتما برای خبرهای خود مستندسازی داشته و مرجع پذیر باشند و از هیچ کس جز خدا نترسند و در پایان تاکید کرد: قدم‌ها و قلم‌هایتان نلرزد تا خدا و مردم از شما راضی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز