خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سیستم برق اضطراری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۱۳

منبع تغذیه اضطراری (UPS) یا سیستم برق اضطراری یک واحد الکتریکی است که برق را برای رایانه‌ها، تجهیزات مخابراتی و غیره تأمین می‌کند. نه تنها منبع تغذیه اضطراری را ارائه می‌دهد، بلکه از دستگاه‌های مورد استفاده نیز محافظت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دلیل ضروری بودن سیستم UPS این است که منبع برق اصلی می تواند به نوعی غیر قابل اعتماد باشد. منبع برق ورودی ممکن است به طور متناوب از کار بیفتد و منجر به قطع ارتباط و از دست رفتن داده شود.

 علاوه بر این، مشکلاتی مانند افزایش ولتاژ، کاهش ولتاژ، نویز، اعوجاج هارمونیک نیز بر کیفیت برق شبکه تأثیر می‌گذارد. برای محافظت از امنیت دستگاه و اطمینان از راندمان کار، یک منبع تغذیه بدون وقفه همراه با باتری 100 آمپر صبا ، می تواند یک تضمین معتبر باشد.

منبع تغذیه بدون وقفه چگونه کار می کند؟

برخلاف یک سیستم برق اضطراری معمول یا ژنراتور آماده به کار، یک منبع تغذیه اضطراری می‌تواند با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها، تقریباً آنی از قطع برق ورودی محافظت کند.

چهار جزء عملکردی اصلی یک سیستم UPS عبارتند از: باتری، اینورتر، یکسو کننده و سوئیچ بای پس استاتیک. باتری قلب یک منبع تغذیه یو پی اس است اما می تواند منبع اصلی خرابی یو پی اس نیز باشد. یکسوساز UPS دو نقش مهم را انجام می دهد:

 تبدیل برق ورودی از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) و شارژ مجدد باتری ها در حالی که برق DC به اینورتر می رسد. سپس اینورتر برق DC را از یکسو کننده (یا باتری ها) برای استفاده در بار به برق AC تبدیل می کند.

سوئیچ بای پس استاتیک اجازه می دهد تا برق AC شهری به طور مستقیم از طریق UPS به بار جریان یابد و اجزای UPS را دور بزند و یک خط دفاعی حیاتی در صورت خرابی UPS ایجاد کند.

انواع اصلی منبع تغذیه بدون وقفه چیست؟ قیمت باتری یو پی اس در بازار به چه صورت است؟

به طور معمول، با توجه به اصول مختلف کار، منبع تغذیه UPS UPS آماده به کار (آفلاین)، UPS تعاملی خطی، UPS آنلاین (دو تبدیل) را پوشش می دهد.

سیستم UPS آماده به کار تنها اساسی ترین ویژگی ها را ارائه می دهد که محافظت در برابر نوسانات و پشتیبان گیری باتری را ارائه می دهد. بنابراین کیفیت منبع تغذیه آن به اندازه کافی خوب نیست و هزینه آن بسیار کمتر است. هنگامی که برق شهری قطع می‌شود یا ضعیف عمل می‌کند، اینورتر و باتری وارد عمل می‌شوند تا از تغذیه مداوم بار در کمتر از 10 میلی‌ثانیه زمان انتقال اطمینان حاصل کنند.

 UPS آماده به کار را می توان فقط با توان کم کمتر از 2 کیلو ولت آمپر استفاده کرد و برای تامین انرژی دستگاه هایی که نسبت به تغییرات ولتاژ حساس نیستند مانند رایانه های شخصی مناسب است.

UPS تعاملی خطی اساساً مانند UPS آماده به کار عمل می کند. استفاده از آن برای پشتیبان گیری باتری 65 آمپر صبا نیز به زمان انتقال کمتر از 10 میلی ثانیه نیاز دارد اما کیفیت منبع تغذیه آن می تواند با اضافه کردن یک حالت بای پس که از طریق آن می توان بار را به ورودی AC بای پس در صورت خرابی یکی از عملکردهای UPS منتقل کرد، بهتر شود.

 به همین دلیل هزینه آن نسبتاً بالاتر است. یو پی اس های اینتراکتیو لاین را می توان با توان کم کمتر از 6 کیلو ولت آمپر استفاده کرد و برای کاربردهای خانگی و اداری مناسب است.

UPS آنلاین منبع تغذیه مداوم، خالص و با کیفیت بالا را بدون توجه به شرایط برق ورودی ارائه می کند. در مقایسه با یو پی اس های آماده به کار و یو پی اس های اینتراکتیو لاین، می تواند تقریباً تمام مشکلات غیرقابل اعتماد در منبع تغذیه را حل کند و منبع تغذیه پشتیبان را برای بار بدون زمان انتقال ارائه دهد زیرا باتری ها همیشه به اینورتر متصل هستند، بنابراین هزینه آن بالاترین از این سه است. یو پی اس آنلاین را می توان با توان بالاتر از 1 کیلو ولت آمپر استفاده کرد و برای دستگاه هایی که نیازهای بالای منبع تغذیه دارند و اغلب در مراکز داده استفاده می شوند مناسب تر است.

هنگام خرید منبع تغذیه بدون وقفه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ آیا قیمت باتری صبا که مناسب سیستم یو پی اس است مقرون به صرفه است؟

جدا از سه طرح رایج منبع تغذیه یو پی اس ذکر شده، موارد زیر نیز باید در هنگام خرید در نظر گرفته شوند.

رتبه بندی ولتاژ رتبه بندی ولتاژ UPS حداکثر بار طراحی شده برای پشتیبانی است که معمولاً از 300 VA تا 5000 کیلو ولت آمپر است. پیشنهاد می شود یو پی اس هایی با ولتاژ 1.2 برابر کل بار مورد نیاز خریداری کنید.

نظارت بر عملکرد نظارت بر عملکرد یو پی اس به طور مداوم علائم هشدار دهنده مانند بدتر شدن عملکرد یا داغ شدن بیش از حد باتری را بررسی می کند و در صورت بروز مشکلات احتمالی اعلان هایی را در زمان واقعی ارسال می کند که از طریق آن می توان از خرابی های جدی جلوگیری کرد.

اتصالات موجود باتری های یو پی اس برای مصارف خانگی معمولاً 5 تا 8 پریز دارند. برخی برای منبع تغذیه پشتیبان و برخی برای محافظت از دستگاه استفاده می شوند. برخی از UPS ها را می توان در مراکز داده برای اتصالات اترنت و کواکسیال استفاده کرد.

عوامل شکل دو فاکتور شکل اصلی عبارتند از: نوع برج/ایستاده و رک.

نوع برج کوچک‌تر است و در درجه اول برای راه‌اندازی‌های ساده خانه/دفتر است. آنهایی که روی قفسه نصب می شوند بزرگتر هستند و عمدتاً برای عملیات تجاری پیچیده تر استفاده می شوند.

باتری. انتخاب باتری های قابل تعویض توسط کاربر از تعویض کل واحد UPS در هنگام خرابی باتری 42 آمپر صبا جلوگیری می کند. خرید باتری های لیتیوم یون با طول عمر بیشتر نیز می تواند راه حل های مقرون به صرفه ای باشد.

سر و صدا. یو پی اس های کوچکتر معمولاً برای خنک کردن نیازی به فن ندارند، اما یو پی اس های بزرگتر اغلب این کار را انجام می دهند. اگر به سکوت کامل در محیط نیاز است، یک یو پی اس بدون فن می تواند انتخاب بهتری باشد.

1. تفاوت یو پی اس تک فاز و یو پی اس سه فاز چیست؟

تاسیسات برق برای تحویل کارآمد در فواصل طولانی برق سه فاز تولید می کند. برای مصرف کنندگان برق بزرگتر مانند مراکز داده، برق به صورت سه فاز باقی می ماند و به UPS سه فاز نیاز دارد. برای مصرف کنندگان کوچکتر، برق به برق تک فاز تبدیل می شود.

2. یک یو پی اس چند دقیقه زمان پشتیبان گیری باتری 28 آمپر صبا را فراهم می کند؟

با باتری های داخلی، یو پی اس ها معمولا بارهای الکتریکی را برای مدت زمان 10 تا 15 دقیقه پشتیبانی می کنند. اتصال ماژول های باتری افزایش یافته اضافی به یک UPS می تواند زمان اجرا را تا چند ساعت افزایش دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز