خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده فیلم «کاکا» مطرح کرد؛

«کاکا» با وجود تعدیل همچنان حرف خود را می‌زند/ اکران فیلم‌ها در شرایط کنونی فداکاری است/ فروش برای ما اصل نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۲۳

امیر سماواتی می‌گوید: باوجود تعدیل‌های صورت گرفته، «کاکا» همچنان حرف خود را می‌زند. باید بدانیم فیلم‌هایی که در حال حاضر اکران می‌شوند، فداکاری هم انجام می‌دهند. این مطلبی است که فکر می‌کنم جامعه مطبوعات ما باید به آن توجه کند.

امیر سماواتی (تهیه‌کننده فیلم کاکا) درباره اکران این فیلم که مدتی توقیف بود و اکنون قرار است بعد از تعطیلات محرم روی پرده سینماها رود، به خبرنگار ایلنا گفت: فیلم «کاکا» قصه ملتهبی داشت و از همین رو در زمان ساخت نیز کاملا مشهود بود که اگر ما مقداری این طرف و آن طرف برویم، احتمال ایجاد مشکل برای آن وجود دارد. بر همین اساس اتفاق هم برای آن رخ داد و شورای پروانه نمایش مدتی با فیلم مسئله‌دار شد ولی خوشبختانه پارسال پروانه نمایش فیلم صادر شد و ما هم آماده بودیم که فیلم را اکران کنیم. کاکا قرار بود اوایل اسفندماه سال گذشته روی پرده سینماها رود که یک‌سری مشکلات پیش آمد و شرایطی ایجاد کرد که اکران فیلم به تعویق افتاد. الان پیشنهاد شد که فیلم را اکران کنیم و ما هم استقبال کردیم و حس کردیم بهترین موقعیت است.

وی در پاسخ به این پرسش که فیلم تا چه اندازه سانسور شده که توانسته جواز اکران در سینماها را بگیرد، اظهار داشت: شخصا موافق کلمه سانسور شما نیستم. چون در واقع مقداری تعدیل صورت گرفته و کمی از التهاب قصه گرفته شده است اما فیلم همچنان حرف خودش را می‌زند.

سماوات افزود: برای اکران فیلم می‌خواستیم زودتر اقدام کنیم. به نوعی منتظر بودیم که شرایط بهتر شود و احساس می‌کردیم با گذر زمان این اتفاق رخ می‌دهد اما هرچه جلوتر رفتیم دیدیم که شرایط بدتر شد. به این ترتیب فکر کردیم باتوجه به مدت زمانی که از تولید فیلم گذشته و شرایطی که اتفاق افتاده اکران فیلم در این شرایط بهتر از این است که آن را برای شرایط دیگری نگه داریم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایط کنونی فیلم را به صورت آنلاین اکران نکرده، اظهار داشت: از نظر من وقتی فیلمی در سینما اکران نشود، در واقع انگار ساخته نشده است. سینما با اکران برای ما معنی و مفهوم دارد؛ بنابراین وقتی فیلمی اکران نمی‌شود احساس می‌کنیم به طور کل نمایش داده نشده است. تصور خودمان هم این است که فیلم را در اکران سینما دیدن درست است. در شرایط کرونا و موقعیت کنونی هم، به هر جهت برای ما شرایطی ایجاد شده که بتوانیم فیلم را اکران کنیم. مضاف بر اینکه بعد از اکران در سینماها به صورت آنلاین هم اکران می‌شود. یعنی ما از هر دو اکران بهره می‌بریم.

وی همچنین درباره پیش‌بینی خود از فروش فیلم «کاکا» در شرایط کنونی توضیح داد: شخصا سابقه تولید فیلم‌هایی همچون «نفس عمیق»، «نجوا»، «کافه ترانزیت»، «دربند» را دارم که به نوعی نشان می‌دهد هدفم از ساخت فیلم‌ها رسیدن به سود مالی نیست. هیچوقت فروش برایم اصل نبوده و نیست و هیچوقت بر این مبنا جلو نرفته‌ام که فکر کنیم این فیلم را می‌سازیم و بعد به این میزان سود می‌رسیم. به اندازه‌ای که حرف زدن، درد و دل، حرف فرهنگی زدن در این جامعه برایم مهم است، بحث مالی دغدغه اصلی‌ام نیست.

سماوات در ادامه بیان کرد: جدا از این موضوعات وقتی فیلم «کاکا» به این صورت اکران شود، از آن بهره‌برداری می‌شود. پتانسیل دیده شدن در پخش آنلاین و وی‌او‌دی‌ها و جاهای مختلف دیگر را نیز پیدا می‌کند. ما هم در واقع کاری را که ساختیم، عرضه می‌کنیم. علاوه بر اینکه وقتی شما فیلمی را اکران می‌کنید، برای آن تبلیغات هم می‌کنید که در ارائه فیلم اثر مثبت می‌گذارد.

وی همچنین درباره حمایت صداوسیما از فیلم و پخش تیزرهای آن از تلویزیون بیان کرد: در حال حاضر فیلم را فرستادیم تا دوستان تلویزیون هم ببینند و اگر شرایطش ایجاد شود، چه بسا که تیزرهای فیلم از تلویزیون هم پخش شود.

تهیه‌کننده فیلم «کاکا» در پایان نیز گفت: امیدوارم در شرایط کنونی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مختلف این را در نظر بگیرند که فیلم‌هایی که در حال حاضر اکران می‌شوند، یک فداکاری هم همزمان با آن وجود دارد و این مطلبی است که من فکر می‌کنم جامعه مطبوعات ما باید به آن توجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز