خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار پایگاه خبری «تایرنیوز»

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۹۷

پایگاه خبری «تایرنیوز» پس از دوماه فعالیت آزمایشی، در جمع صنعتگران صنعت تایر، کار خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، «تایرنیوز» پس از دوماه فعالیت آزمایشی، کار خود را آغاز کرد. در رونمایی از این پایگاه خبری،  صنعتگران صنعت تایر انتظارات خود را از رسانه تخصصی صنعت تایر بیان کردند.

محمدرضا گنجی، رییس انجمن صنفی و کارفرمایی زنجیره تولید، تامین مواد اولیه و زنجیره ارزش صنعت تایر با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی تخصصی در حوزه صنعت تایر گفت: درج اخبار تخصصی این صنعت، به عنوان یکی از صنایع اثرگذار در زندگی مردم، امری ضروری به شمار می‌رود و در عین حال باید تلاش نمود تا گفتگوهای دوره‌ای از مدیران ارشد و اثرگذار صنعت تایر کشور، منتشر شده و دیدگاههای آن‌ها بازنشر شود.

وی افزود: تایر نیوز به عنوان یکی از رسانه‌های تخصصی صنعت تایر، باید رسالت اصلی خود را اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و منصفانه قرار داده و تلاش نماید تا مرجع اخبار این حوزه برای سایر رسانه‌ها شود.

به گفته گنجی، در عین حال باید اقدامات موثری در راستای تدوین و انتشار تاریخ شفاهی صنعت تایر در کشور صورت گیرد که در قالب آن بتوان، روایت و داستان این صنعت و بزرگان آن را در اختیار عموم قرار داد.

در ادامه مراسم، زمانی فرد مدیرعامل یزدتایر گفت: تایرنیوز باید زبان گویا و کامل برای رساندن حرف صنعت تایر و توانمندی‌های آن به گوش مردم و مسئولان باشد.

وی افزود: در واقع، این رسانه تخصصی باید نقش مترجمی داشته باشد که زبان صنعت را به زبان مردم تبدیل و فهم مشترکی را میان این صنعت با مردم و مقامات، ایجاد نماید.

مدیرعامل یزد تایر، یکی دیگر از رسالت‌های تایر نیوز را فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: باید در جهت استیفای حقوق صنعت برآمد و به عنوان یک مطالبه‌گر عمل نمود.

در ادامه مراسم علیرضا انصاری، عضو هیات مدیره شرکت کربن سیمرغ گفت: تایر، یک صنعت استراتژیک و راهبردی برای کشور است و باید لحظه‌ای به روزرسانی شود؛ ضمن اینکه اطلاع‌رسانی لازم نیز به مقامات مسئول صورت گیرد.

مجید زرگری، از فعالان بخش خصوصی گفت: تولید محصول و فرآیندهای صنعتی باید به سمع و نظر مردم و مسئولان برسد؛ ضمن اینکه تایرنیوز صدای مردم باشد و نقطه نظرات آن‌ها در این حوزه را به مسئولان و فعالان این صنعت منتقل کند.

سعید تقوایی، استاد دانشگاه و مدیر مرکز نوآوری و فناوری گروه صنعتی رازی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی یک رسانه تخصصی گفت: تایرنیوز باید تعامل بسیار بالایی با انجمن صنعت تایر داشته و مسائل و مشکلات مبتلابه صنعت را پیگیری نماید.

وی افزود: همچنین باید داستان صنعت از ابتدای شکل گیری تا بلوغ و تکامل آن را روایت کرد و توضیح داد که تولیدکنندگان از کجا شروع کرده‌اند.

مدیر مسؤل پایگاه اطلاع‌رسانی تایرنیوز در جمع بزرگان صنعت با تاکید بر ضرورت داشتن یک رسانه تخصصی و کمک و پشتیبانی از آن گفت: تایرنیوز با این هدف به میدان خبری تایر آمده، تا به رسانه‌ای تبدیل شود که به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی با دوری از بزرگ نمایی‌های معمول رسانه‌ای و تبلیغاتی، بتواند مشکلات، کمبودها، محدودیت‌ها، مسایل کارگری و معیشتی، صنعت تایر را از زبان دست اندرکارانی که عمر خود را صرف اعتلای این صنعت و افزایش تولید و استانداردسازی صنعت نموده و در حد استاندارد‌های جهانی و بلکه بالاتر، ایران را به خود کفایی رسانده، گرفته و به سمع و نظر عموم برساند.

متقیان ادامه داد: امروز روز مبارکی است، چراکه بزرگان صنعت تایر در محفل کوچک ما گرد آمده، تا به قلم و خبر احترام گذاشته و از نهادی حمایت کنند که انتقال دهنده و عامل ماندگاری تلاش آنان باشد.

مدیر مسؤل تایرنیوز در ادامه گفت: راه اندازی یک خبرگزاری وسایت تخصصی و اختصاص دادن آن به یک صنعت خاص، شاید در نگاه اول، بسیار ساده و آسان باشد، اما قدم نهادن در این وادی و ورود به عمق صنعت تایر نشان داد، تاکنون برای شناسایی و معرفی این صنعت، کوتاهی شده و هنوز جامعه ما با این صنعت آشنایی کافی و لازم را ندارند و صرفا به عنوان یک مصرف کننده، با خرید یک یا چند حلقه لاستیک مورد نیاز، برای وسیله نقلیه خود، بدون اینکه بدانند، حلقه اتصال وسیله نقلیه آنان به زمین که آسایش آنان را فراهم آورده، تایری است که بدست متخصصان و مهندسان وکارگران عزیز ایرانی تولید و برای استفاده از آن شرایطی در نظر گرفته شده است، شرایطی که، عمده مصرف کنندگان، کوچکترین اطلاعاتی در مورد آن نداشته و نمی‌دانند که این وسیله آسایش چگونه تولید شده و چگونه بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بعضا بدون توجه به عاج‌ها، شماره‌ها، اطلاعاتی که روی لاستیک درج شده، صرفا به برند تایر فکر می‌کنند که تایر را از فلان برند خریداری کرده‌ایم و درک ما از تمامی نوشته‌ها و عاج‌ها وشماره ها، یک نوع طراحی زیبا روی لاستیک است؛ نه یک دنیا پیام و مطلب.

بر همین اساس به نظر رسید، شایسته است دست اندرکاران این صنعت، برای مصرف کنندگان تولیدات کارخانه‌های خود، رسانه‌ای با هدف برقراری ارتباط با مصرف کنندگان تعریف کنند تا بدان وسیله، زبان واحدی بین تولیدکننده، فروشنده و عرضه کننده، مصرف کننده و نیروهای خدماتی که خدمات پس از فروش را برای مصرف کنندگان ارایه می‌دهند، ایجاد شود.

متقیان معتقد است اگر رسانه‌ای موفق شود زبان مشترک ایجاد کند، می‌تواند به زبان گویای صنعت تایر تبدیل شود که امید دارد بشود، به یقین می‌توان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به زبان واحدی رساند و آن دیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز