خبرگزاری کار ایران

فراخوانی برای مسابقه سرود با موضوع غدیر خم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۶۶

دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» با موضوع غدیر خم و با حضور نوجوانان در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود. 

در این دوره از مسابقه که با موضوع «غدیر» و به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (علیه السلام) طراحی شده است، چند نمونه موسیقی باکلام و بی‌کلام در اختیار فرهنگسراها قرار می‌گیرد تا نوجوانان با هدایت مسئول گروه، ضمن انتخاب یکی از قطعات موسیقی، با تمرین و همخوانی برای اجرا در حضور داوران آماده شوند. 

سپس گروه‌های شرکت‌کننده از نظر همگام‌سازی شعر با موسیقی و همخوانی مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت در هر بخش ۳ گروه با نظر داوران به عنوان برگزیدگان دومین دوره از این رقابت معرفی می‌شوند. 

در دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سرا»، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسراها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند. 

همخوانی منظم، تلفیق شعر با موسیقی، رعایت آداب صحنه، تناسب گروه سنی شرکت‌کنندگان، بکارگیری خلاقیت در اجرا، تنوع در پوشش گروه، سرودن شعر جدید براساس ظرفیت شاعران نوجوان با موضوع مسابقه و تلفیق آن با قطعات ارائه شده از سوی دبیرخانه و… از جمله شاخص‌های ارزیابی این دوره از مسابقه است. 

گفتنی است برای گروه‌های سرود ویژه و ثابت فرهنگسراها با همکاری موسسه آموزش شهر در فصل تابستان دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های متنوع طراحی می‌شود تا همزمان با تمرین گروهی، از آموزش‌های حرفه‌ای نیز بهره‌مند شوند. 

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کرده و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز