خبرگزاری کار ایران

قدردانی شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی از برنامه‌های سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۷۹

جلسه شورای هنری ارکسترهای بنیاد رودکی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیات مدیره بنیاد و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی بنیاد رودکی، نخستین جلسه شورای هنری ارکسترهای بنیاد رودکی با حضور سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره بنیاد، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل، سید امیر عباس ستایشگر معاون آفرینش‌های هنری و اعضای این شورا برگزار شد. 

در این جلسه سیدمحمود اسلامی ضمن تبریک سال جدید و عید سعید فطر از اقدامات و تلاش‌های شورا برای تحقق برنامه‌های هنری ارکسترها قدردانی نمود. 

رییس هیات مدیره بنیاد رودکی با اشاره به انتخاب آثار و رپرتوارهای اجراهای ارکسترها اظهار داشت: استقبال مخاطبان از آثار موسیقی کلاسیک آهنگسازان مطرح دنیا در برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران و همچنین اجرای آثار آهنگسازان بنام کشور در موسیقی اصیل و فاخر ایرانی توسط ارکستر ملی ایران، نشان از برنامه‌ریزی و شناسایی ذائقه علاقه‌مندان این آثار دارد. از سوی دیگر این امر نشان‌دهنده انتخاب مسیر درستی برای ادامه راه ارکسترها است. 

اسلامی اجرای برنامه «همراه با خاطره‌ها» توسط ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی را یکی از ارزنده‌ترین اجراهای سال گذشته برشمرد و اعلام کرد: اجرای رویدادهای موسیقایی نظیر همراه با خاطره‌ها، با به نمایش گذاشتن جلوه‌ای از موسیقی فاخر ایرانی استقبال عموم را به دنبال دارد و لازم است که همواره برای پاسداشت موسیقی فاخر و بزرگداشت هنرمندان در این مسیر کوشا بود. 

محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در این جلسه بهره مندی حداکثری از ظرفیت هنری ارکسترها و دعوت از هنرمندان با سابقه و صاحب اثر را جهت همراهی با ارکسترها از اولویت‌های کاری سال جاری اعلام نمود. 

در ادامه سید امیر عباس ستایشگر معاون آفرینش‌های ادبی بنیاد رودکی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری و تقویم اجرایی ارکسترها در سال ۱۴.۳ پرداخت. 

در این جلسه سید محمد میرزمانی، حسن ریاحی، هادی آرزم و همایون رحیمیان اعضای شورای هنری ارکسترها در غیاب مجید انتظامی که به علت کسالت در این جلسه حضور نداشت، ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد رودکی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، هرکدام نظرات و پیشنهادات خود پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی ارکستر را ارائه نموده و به بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز