خبرگزاری کار ایران

پل طبیعت، امشب به رنگ آبی درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۴۹۲

همزمان با آغاز بزرگداشت ماه جهانی اتیسم پل طبیعت به رنگ آبی درمی‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ در کمپین‌های جهانی با محوریت اتیسم، همزمان با آغاز ماه جهانی اوتیسم (14 فروردین الی 14 اردیبهشت) سازه‌های بزرگ شهرها طی یک حرکت نمادین با رنگ آبی نورپردازی می‌شوند. پل طبیعت نیز در راستای مسئولیت اجتماعی که دارد در همراهی با کمپین‌های جهانی و اطلاع رسانی درباره اوتیسم به رنگ آبی درمی‌آید.

اتیسم یک اختلال عصب-رشدی است که بخش‌های مختلف مغز در افراد دارای اتیسم در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. اتیسم علت واحدی ندارد و امروزه، پژوهشگران معتقدند که احتمالاً چندین ژن، ترکیب با عوامل محیطی، در ایجاد اتیسم دخیل باشند.

بهم ریختگی‌های رفتاری، تکان دادن بی‌ارادی دست‌ها و پاها، عدم برقراری ارتباط چشمی هنگام صحبت کردن و عدم درک قوانین ارتباطی و اجتماعی در بزرگسالان بخشی از رفتارهای متفاوت طیف اتیسم است. انجمن اتیسم امسال، با ایجاد «من#درکت-می‌کنم» درباره اتیسم اطلاع رسانی می‌کند.

میزان شیوع اختلالات طیف اتیسم در دو دهه‌ی گذشته در سراسر جهان افزایش زیادی داشته است و به طور کلی اعتقاد بر این است که اتیسم در حال افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز