خبرگزاری کار ایران

معرفی برنامه‌های رادیو برای نوروز و ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۷۶

نشست خبری ویژه‌برنامه‌های رادیو در مان مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ صبح امروز در ساختمان شهدای رادیوی سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست مسعود کاویانی مدیر شبکه معارف اظهار کرد: رادیو همیشه بهترین برنامه‌هایش را در ایام خاصی ارائه می‌کند که یکی از آن ایام از گذشته دور تا امروز ماه رمضان است و به خصوص در سحرهای ماه رمضان مخاطبان خاصی داریم.

کاویانی خاطرنشان کرد: رادیو با تمام ظرفیت و امکاناتش پای کار آمده و با توجه به اینکه امسال ماه رمضان هم با تعطیلات نوروزی مصادف شده است سعی بر این است که به این دو مناسبت توجه داشته باشیم. به همین دلیل شعار محوری رادیو در این ایام «همدلی مومنانه و آیین مهربانی» است به این معنا که ما در ماه رمضان باید همدل باشیم و از طرفی نوروز است و بحث مهربانی با همدیگر، رفت و آمدها و... مسائلی است که شبکه‌ها در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: در مجموع رادیو ۴۷۹۴ برنامه در قالب ۲۴۹ عنوان و ۳۲۸۸ ساعت در ماه مبارک رمضان تولید و پخش می‌کند. شبکه‌های رادیویی ۴۷۲ ساعت برنامه تلاوت قرآن دارند و تقریبا در هر دو ساعت یک تلاوت خواهیم داشت. حضور در اماکن متبرک و مقدس یکی از برنامه‌های رادیو در شب‌های قدر است که به صورت زنده پوشش داده می‌شوند.

وی افزود: رادیو جوان برنامه سحر را از حرم اباعبدالله حسین (ع) پوشش خواهد داد. مناسبت بعدی روز قدس است که با توجه به اتفاقاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد یکی از ایام خاص است و در شبکه‌های رادیویی روز قدس را به صورت زنده پوشش راهپیمایی خواهیم داشت و همه شبکه‌ها از صبح تا پایان راهپیمایی ویژه‌برنامه‌های زنده خواهند داشت. در آخر نیز به استقبال جشن عید فطر می‌رویم و ویژه‌برنامه‌های عید فطر را خواهیم داشت.

کاویانی در ادامه درباره اهداف و سیاست‌های کلان برنامه‌سازی ماه رمضان گفت: مواسات و همدلی مومنانه و خدمت به خلق‌الله، ترویج فرهنگ و آداب مهربانی و سنت‌های پرکشوه ایرانی اسلامی، فرهنگ‌سازی صلح و سازش و کمک به حل مشکلات و مناقبشات خانوادگی و اجتماعی، همدلی و وحدت مسلیمین، صبر راهبردی و مقاومت در مقابل نظام سلطه و استکبار، نظاط معنوی در خانواده با برپایی جلسات تلاوت‌های خانوادگی و فامیلی و ترویج سفره‌های ساده افطار در خانه‌ها، مساجد و محله‌ها سیاست‌های کلان برنامه‌سازی ماه رمضان است.

وی در پایان اظهار کرد: پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی که بیش از ۴۰۰۰۰ قطعه است و در سایت ایران‌صدا بارگزاری می‌شود که مخاطبان می‌توانند شنونده باشند.

در بخش دیگر این نشست حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا اظهار کرد: برنامه‌های نوروز کاملا متاثر از ماه رمضان هستند و سمت‌وسوی رمضانی گرفته‌اند. کمااینکه سالهای گذشته تمام جدول پخش رادیو از ایام نوروز و برنامه‌های نوروزی متاثر بودند. به طور مثال در سال جاری تقریبا برنامه‌ای در حوزه سفر نخواهیم داشت. به صورت سنتی شبکه‌ها برنامه‌های متنوعی دارند و عملا امسال برنامه‌های افطار و عصرگاهی همزمان شده‌اند و برنامه‌های عصرگاهی را شبکه‌ها از ۲۲ یا ۲۳ اسفند آغاز می‌کنند.

وی افزود: همه شبکه‌ها برنامه‌های نوروزی هم دارند و متناسب با ماموریت شبکه‌ای حجم برنامه‌ها متفاوت است. شبکه‌های رادیویی به صورت میانگین حدود ۸ساعت برنامه‌های نوروزی دارند و شاخص‌ترین برنامه‌ای که تهیه می‌شود برنامه تحویل سال شبکه‌ها است. این برنامه‌های تحویل سال با توجه به اینکه برنامه‌های سال تحویل نزدیک سحر هستند خیلی با هم تداخل دارند.

افتخاری خاطرنشان کرد: رادیو ایران و رادیو جوان دو برنامه متفاوت‌تری دارند، از این لحاظ که از شب قبل برنامه‌شان شروع می‌شود و رادیو ایران از ساعت ۷ تا ساعت ۷ فردا ۱۲ ساعت ویژه‌برنامه سال تحویل خواهند داشت. شبکه رادیویی نمایش سعی کرده با حوزه نمایش سال را تحویل کند، معارف با حال و هوای ماه رمضان و... . در رادیو اقتصاد برنامه «پیشکش بهار» تقدیم مخاطبان می‌شوند. رادیو ایران از ۷ شب تا ۷ صبح یک مهمانی بزرگ با حضور چهره‌های رادیویی خواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: رادیو ایران نیز برنامه «سال شیرین» را دارد. رادیو پیام و آوا شیفت‌های ۶ تا ۱۰ صبح را ارائه خواهند داد. رادیو تهران نیز با حضور امیر تاجیک برنامه «اینک بهار» را دارد. رادیو جوان «سحر سال سه» با اجرای فرزاد حسنی، آرزو جعفرپور و پیمان طالبی روی آنتن می‌رود و رادیو فرهنگ «سال نو حال نو» را پخش می‌کند، شبکه قرآن نیز یک ویژه‌برنامه با اجرای غلامرضا احمدی دارد که با حال و هوایی قرآنی است. رادیو‌ گفتگو «پا به پای بهار» را برای تحویل سال دارد. رادیو معارف برنامه «یا مقلب‌القلوب» را دارد، رادیو نمایش هم دو‌ ویژه‌برنامه نمایشی دارد. رادیو ورزش هم توپ تحویل سال را خواهد داشت.

لیست برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان را در فایل زیر مشاهده کنید:

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز