خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مطرح شد؛

اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم ناچاریم به گردشگری توجه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۷۷

لغو روادید ایران با ۳۳ کشور نشان از گشودن درهای ایران به روی گردشگران است

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تاکید کرد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران صبح امروز (23 بهمن ماه) با حضور رئیس‌جمهور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره اینکه دولت‌ها نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود تاکید دارند چراکه پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است، گفت: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

رئیسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسوولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رییس جمهور، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند.

وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

رییس‌جمهور کشورمان گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد.

وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند.

رئیسی گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملاً نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

رییس جمهور کشورمان تسهیل رفت‌وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کسی که به ایران اسلامی سفر می‌کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند. نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا گردشگر احساس آرامش داشته باشد

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است

زوراب پولولیکاشویلی (دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد) نیز با اشاره به آخرین آمار سازمان گردشگری ملل متحد گفت: آمار گردشگری جهان به ۸۴درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد.

وی به آمار گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.

پولولیکاشویلی با اشاره به لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، این رویکرد را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که انجام این مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او افرود: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است. گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است.

پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده هستیم. قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.

ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری

در ادامه؛ علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) با اشاره به آنکه نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود، گفت: ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری درخصوص حضور کشورهای خارجی در این دوره از نمایشگاه گفت: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این درحالی است که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند. هم‌زمان هم ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است. همچنین در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری تا پایان دولت

در ادامه سیدعزت‌الله ضرغامی اظهار کرد: شاهد این هستیم که در آخرین تصمیمی که دولت اتخاذ کرده است، لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور به تصویب رسید که با همکاری وزارت امور خارجه این مصوبه از ۱۵ بهمن ماه جاری برای ۲۸ کشور دنیا اجرایی شد. در حوزه لغو روادید با کشورهای مختلف این امکان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا، بدون دریافت روادید و فقط با خرید یک بلیت به ایران سفر کنند.

ضرغامی تاکید کرد: همکاری بسیار خوبی با وزرای دولت در حوزه‌های مختلف داریم و هرجا لازم بوده وزرای سایر وزارتخانه‌ها به کمک ما آمده‌اند. حجم سرمایه گذاری خوبی را در حوزه گردشگری در دولت سیزدهم شاهد هستیم و اگر با همین روند پیش برویم، تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری افتتاح خواهد شد که ۱۷ پروژه آن، هتل پنج‌ستاره خواهد بود.

او با بیان این که نقطه قوت ما مجموعه توانمند گردشگری است، اضافه کرد: فعالان حوزه گردشگری با عشق. علاقه و انگیزه در این بخش کار می‌کنند. اعتقاد ما بر این است که اگر حال گردشگری خوب باشد چون حوزه پیشران است می‌تواند در بهبود حال سایر بخش‌ها نیز موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز