خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس بین‌الملل ایران:

دیپلماسی انتظامی در فعالیت‌های پلیسی مورد تاکید قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۷۹۸

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دیپلماسی انتظامی یکی از مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و اساس کار پلیس‌ها بر تعاملی است که با هم دارند و حتی اکر به دلایل مختلف تعاملات کشورها مانند سابق نباشد تعاملات انتظامی حفظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار هادی شیرزاد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: برای تامین امنیت معاملات لازم است فعالین اقتصادی با پلیس بین الملل مشورت کرده و ابتدا استعلام داشته باشند.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاران می‌توان دفتر منطقه‌ای پلیس بین الملل را در استان قزوین راه اندازی کرد.

وی عنوان کرد: ایران از نخستین کشورهایی است که با پلیس بین الملل همکاری دارد و سابقه آن به بیش از شش دهه می‌رسد و در این نهاد خدمات مختلفی برای کشورهای عضو انجام می‌شود تا جهان به جای ناامنی برای مجرمان تبدیل شود و در نتیجه اگر مجرمی از کشور خود گریخت زمینه دستگیری او در سایر کشورها فراهم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: وقتی یک مجرم تحت تعقیب کیفری قرار گیرد، مرجع قضایی آن کشور دستور اعلان قرمز صادر کرده و به مقر پلیس بین الملل در پاریس ارسال می‌شود و در مراحل بعدی فرد مجرم در صورت شناسایی دستگیر شده و در نهایت با رای دادگاه حکم استرداد او به کشور مبدا صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز