خبرگزاری کار ایران

انتشار دو آلبوم از مهرداد ناصحی/بازگشت سازهای محمدرضا شجریان به صحنه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۵۸۳

دو آلبوم از مهرداد ناصحی (نوازنده و آهنگساز) منتشر شد. یکی از این آثار با صدای وحید تاج منتشر شده و دیگری اثری بی‌کلام است.

به گزارش ایلنا، دو آلبوم «آن سوی خیال» به آهنگسازیِ مهرداد ناصحی و خوانندگی وحید تاج و آلبوم بی‌کلام «خیال مست» با نوازندگی مهرداد ناصحی و ماریچی آسواخیرا منتشر شده است.  

آلبوم «آن سوی خیال»  شامل ۹ قطعه در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی است که بر اشعاری از حافظ و هوشنگ ابتهاج آهنگسازی شده است.  فردین کریم‌خاوری: تار، سه تار و بم‌تار، حمید قنبری: تنبک و سازهای کوبه‌ای، مهرداد عالمی: ویلنسل و بم‌صراحی، شهریار نظری: دف، و مهرداد ناصحی: کمانچه، قیچک آلتو و صراحی آلتو، نوازندگانی هستند که در این آلبوم حضور دارند. نکته قابل توجه درباره سازهای استفاده‌شده در این اثر این است که صراحی آلتو و بم‌صراحی از سازهای ابداعی محمدرضا شجریان هستند که پیش از این در گروه شهناز استفاده می‌شدند اما پس از توقف فعالیت‌های این گروه با زنده‌یاد شجریان، کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و حالا در این آلبوم به نوعی به حیات خود ادامه می‌دهند. 

دیگر عوامل تولید آلبوم «آن سوی خیال» از این قرار است: صدابرداران: علیرضا نکولعل و احمد میرمعصومی، میکس و مسترینگ: علیرضا نکولعل، عکاس:   معین هاشمی نسب،   و طراح جلد آلبوم و تیزر: طاها گلکار. شایان ذکر است که نشر بین المللی این اثر بر عهده ماریچی آسو بوده است.  این آلبوم هم اکنون در تمامی پلتفرم‌ها itunes, Spotify, Amazon Music, youtube Music، …  قابل تهیه و شنیدن است. «آن سوی خیال» به روح بزرگ هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شجریان تقدیم شده است. 

«خیال مست» نیز دیگر آلبومی است که مهرداد ناصحی در همکاری با نوازنده دف ماریچی آسو منتشر کرده است. این  آلبوم موسیقی بی‌کلام است و  بداهه نوازی کمانچه و دف محسوب می‌شود. «خیال مست» شامل ۶ ترک در آواز دشتی، ابوعطا و شوشتری است. این اثر توسط شرکت viya music ضبط شده و در تمامی پلتفرم‌های معتبر موسیقی قابل دریافت و شنیدن است. 

مهرداد ناصحی اخیرا از تور اروپایی گروه ماه به سرپرستی مجید درخشانی بازگشته و این دو آلبوم، تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی او محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز